Monday 23 November 2015

'Najib Lombu Tidak Berguna'! Pegawai kanan MITI disiasat kerana bidas Najib...Siapa MINAH pegawai neh?

Selasa, 24 November 2015

NAJiB LEMBU

KATA MiNAH
 

SEORANG

PEGAWAi  


INi KES BERAT


SIAPA MiNAH

PEGAWAi INI?
 


Probe into officer who allegedly called Najib ‘worthless cow’, says Ahmad Maslan

An investigation will be carried out over allegations that a senior officer in the Ministry of International Trade and Industry (MITI) made derogatory remarks about Najib Razak at a dinner recently, said  Ahmad Maslan.

The deputy minister told the Dewan Rakyat today that the issue was brought to the attention of the minister, who said he would check the allegation. Tiong King Sing (BN-Bintulu), in debating Budget 2016 earlier, said the official had criticised the prime minister, saying he was an“incapable, worthless cow” in the presence of foreign dignitaries and local corporate captains.

This was posted in Facebook by someone who was present when the official reportedly made the remark. Ahmad Maslan, in wrapping up the budget debate at committee stage for the ministry, said the matter had been communicated to the minister.

 At this juncture, Tiong stood up to tell the deputy minister that the complaint against the ministry’s senior official was serious and should be speedily dealt with. – November 23, 2015. 

  - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/probe-into-officer-who-allegedly-called-najib-worthless-cow-says-ahmad-masl#sthash.RUGK8Sfk.dpuf
woit
ini kes berat
siapa pegawai tinggi ini?
apa tugas pegawai ini?
najib  bodoh 
najib  tak berguna
najib macam lembu
ini satu penghinaan
ini hina yang amat hina
hentikan penghinaan ini
jangan utarakan ayat ini
tolong jangan hina lembu
jangan hina binatang ini
jangan samakan lembu
dengan najib
ini sudah melampau
ini sudah berat
dulu syarizat lembu
sekarang najib lembu
berapa banyak lembu
dalam kabinet kerajaan
kah kah kah
JANGAN HiNA

Pegawai kanan disiasat kerana bidas Najib

 Kow Gah Chie  Malaysiakini.
PARLIMEN l dikemaskini l Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) sedang menyiasat dakwaan bahawa seorang pegawai kerajaan berpangkat tinggi membidas Perdana MenteriDatuk Seri Najib Razak di hadapan hadirin termasuk duta-duta asing pada sebuah majlis.
Pada mulanya, berdasarkan posting di Facebook oleh Maria Tay berkata pegawai itu menyifatkan Najib sebagai ‘lembu yang tidak berguna dan tiada kemampuan’.
Bagaimanapun, dalam posting berikutnya, Tay mendakwa pegawai itu tidak mengeluarkan kata-kata berkenaan tetapi membidas Najib ibarat beliau ‘lembu yang tidak berguna dan tiada kemampuan’.
"Orang itu tidak secara khusus melabel Najib sebagai 'lembu yang tidak berguna' dan saya pasti tidak akan memuat-naikkannya.
"Apa yang saya maksudkan adalah bahawa orang itu memburukkan kerajaan dan semua pegawai atasannya hingga mereka seolah-olah seperti 'lembu yang tidak berguna',” katanya.
Posting asal Tay juga menyifatkan pegawai itu sebagai ‘banjingan’ yang berbunyi: "Tan Sri ... kutuk kerajaan kita, PM Najib dan menteri perdagangan seperti lembu yang tidak berguna dan tiada kemapuan”.
Terdahulu, Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Ahmad Maslan memberitahu Dewan Rakyat bahawa kementeriannya sedang meneliti perkara itu.
"Saya sudah berhubungan dengan Menteri (Datuk Seri Mustapa Mohamed)... Siasatan akan dijalankan. Ini tuduhan serius," katanya.
Sebelum ini, Datuk Tiong King Sing (BN-Bintulu) yang memetik laman Facebook berkata kakitangan kanan kerajaan itu membuat kenyataan berkenaan pada satu majlis beberapa bulan lalu.
"Jika ini (terbukti) adalah benar, pegawai itu tidak membantu kerajaan, dia sedang memusnahkan kerajaan.
“Dia lakukan apa yang pembangkang lazimnya buat," katanya.
Malaysiakini tidak menyiarkan nama pegawai itu sementara menunggu reaksinya berhubung dakwaan itu.
Menurut posting Tay, dua perwakilan asing, ketua pegawai eksekutif dan eksekutif tempatan hadir ketika kenyataan itu dibuat.
"Katanya, kerajaan perlu dibubarkan dan MITI tidak peduli kerana mereka boleh beroperasi dengan sendiri tanpamenteri-menteri yang tidak berguna," petik posting itu.
Menurut Tay yang dipercayai juga menghadiri majlis makan malam itu, dirinya tidak pernah menjadi sebegitu malu.
Pada masa yang sama, beliau memuat naik gambar Najib bersama wanita yang dipercayai pegawai kanan kerajaan itu.
"Melihat gambar ini membuatkan saya tertanya-tanya jika beliau mempunyai keberanian untuk memberitahu PM Najib apa yang beliau luahkan?" soalnya.
Malaysiakini

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena