Sunday, 22 November 2015

[Video Jet Li] "Babak pilem 'Ayang Lawang Musang', Agak2 Sape Menang" & Siapa Meroyan?

Ahad, 22 November 2015

Siapa Buang Masa Dan Meroyan, Husam Atau Din Ayam?

'Layan Husam buang masa, biar meroyan' 

"Layan Husam buang masa. Tunggu sahaja beliau serah bukti kepada Dewan Harian PAS Pusat. Kalau biar dia meroyan sorang-sorang," kata Zaharudin Muhammad dalam posting di Facebook beliau hari ini. 

Sambil memuat naik beberapa keping gambar, Zaharudin berkata, disebeabkan Datuk Husam Musa tidak muncul seperti dirancangnya pada hari ini, dia menganggap kenyataan bekas exco kanan Kelantan itu mengenai "penyelewengan" sebagai "fitnah". 

"Oleh kerana Husam tak dapat bawa bukti (hingga) hari ini maka saya anggap itu adalah fitnah dan karenah Husam tak perlu dilayan lagi," tulis beliau. 

ULASAN GB 
Rasa nak tergelak pun ada baca kenyataan Zaharuddin Muhammad yng dikenali sebagai "Din Ayam". 

Beliau mengaturkan sendiri jadual tarikh dan tempat untuk berdebat. Sendiri atur meja, sendiri duduk lepas tu ambil gambar yang kononnya Husam tak datang, hanya dia saja yang ada. 

Bila disiasat, rupa-rupanya memang tidak ada lansung "persiapan" debat yang dikatakan itu. Ia hanya dirancang oleh Din Ayam bersama seorang rakannya yang bertindak kononnya sebagai "penyambut tetamu" dan sebagai "moderator". 

Bilik yang dikatakan debat itu adakan kelihatan lengang dan kosong, hanya ada 2-3 buah kerusi kuliah. Pihak KUIZM pun tak tahu ada majlis debat berkenaan. 

Ada satu majlis lain di bilik kuliah 3 iaitu Majlis TAKRIM anjuran kakitangan KUIZM,tapi ia tiada kena mengena dengan debat berkenaan. 

Zaharuddin berkata: "Yang penting saya sayangkan Kelantan seperti saya sayangkan negeri saya sendiri. Justeru apabila Husam seolah-olah mendakwa adanya berlaku penyelewengan, maka saya minta bukti. Jika ada saya bersama Husam (akan) menentang penyelewengan tersebut...." 

Oh kerana sayangkan Kelantan sanggup bertindak lebih buruk dari Firaun? Siapa Zaharuddin yang nak minta bukti, sedangkan PAS Pusat sudahpun berurusan dengan Husam, meminta Husam hadir di hadapan Dewan Harian untuk mengemukakan bukti. 

Katanya lagi: "Bila saya buktikan ada surat yang telah dihantar nanti dia kata tak terima pulak..." 

Ternyata surat tak dihantar, tetapi sengaja mengandai dan mereaka-reka kenyataan "nanti dia kata tak terima pulak..."

Terdedahkan hal semalam mendedahkan lagi mengenai banyak hal tentang "wayang" permainan Din Ayam ini. Ramai berpendapat kenyataan-kenyataan orang-orang yang menyokong Din Ayam sebelum ini kononnya Din Ayam seorang ulamak disegani sehingga pernah terlantik menjadi ahli majlis syura PAS dan kononnya Zaharuddin merupakan orang yang sering dirujuki oleh rakan-rakannya semasa di universiti dahulu hanyalah "tulisan" yang direka oleh beliau sendiri.

Hukum kebenaran dan keadilan berjalan. Tidak semua orang boleh diperbodohkan. Hukum kebenaran juga telah mencampakkan Din Ayam keluar dari ahli majlis syura. 

Jadi yang sebenarnya meroyan, siapa sebenarnya yang tidak perlu dilayan, Husam atau Din Ayam? Masing-masing boleh beri jawapannya. 
Dicatat oleh 

ulasan:

Tanpa Nama berkata...
Org dulu2 tidak mengelarkan diri mrk sebgai ulamak... tapi kita yg menamakan mrk sbg ulamak... tapi skg org tu sndiri yg memanggil diri ulamak.... sebab jauh perangai dlu dan skg
Tanpa Nama berkata...
Penin.

dia ni ada penyakit ka? gila glamour ka, gila nk buktikan dia betul ka, apa kena mengena dia dgn negeri kelantan sedangkan kelantan ada MB, tim MB dan Adun2nya.. mereka tak lah nak lawan husan mcm dia ni, kan pelik.

Husam dah sah2 ada di cina pd tarikh yg dia sendiri tetapkan, memang sah2 x dpt hadirkan diri, macamana boleh istihar husan x hadir???

Saya rasa amat pelik, macamana perasaan org lain?

Nasib baik aku bukan lagi penyokong pas, lantak laa apa nk jadi dgn pas.
sizzly7761 berkata...
Semalam sorang anak pemimpin PAS Terengganu dikatakan 'mental' kerana cuba menyerang Timbalan Pemuda PAN Negeri...yang sorang ni pulak mungkinkah 'mental' jugak bila duduk sorang2 dalam bilik kuliah dan perasan nak berdebat..sedangkan dia tahu YB Husam ada di China utk rawatan kesihatan! Beghak Nanangg doh puok2 perasan syumul lagi maksum nih!!
Tanpa Nama berkata...
Pemimpin2 pas ni dah go mental. Yang nak serang org, serang. Yang nak bg info bajet, brcakap sorg2. Apala nak jadi.
Tanpa Nama berkata...
Gambar encik ding duduk sorang2 tanpa kehadiran husam dan sekerat pun penyokong itu dengan ini dinobatkan sebagai gambar terbaik dari babak pilem 'Ayang Lawang Musang, Agak2 Sape Menang? 'Aha. Gelak le. Tunggu apalagi?

Kah kah kah. Puas dah gelak? Tak kan tak nak ulas. Boleh.

Adapun dalam sejarah penubuhan universiti islam bagdad dan gordoba belum sekali pun berlaku majlis bahas seperti ini. Seorang pakar rujuk 88 buah kitab besar menyusup ke universiti subuh2 buta dan menyusun sorang2 dua buah kerusi dan meja kemudian sorang2 pulak menunggu lawan bahasnya sampai tengah hari. Selepas itu mengamok pulak kerana sorang pun tak datang. Padahal dia tahu lawannya ada di china. Inilah cendiakawan paling gila pernah dilahirkan dari madrasah al fassun wal haddi al malizia.

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena