Thursday 30 August 2018

[Video Satu Dewan Terkejut! Senator Umno Ini Sokong Kerajaan Hapuskan BR1M] SPRM rampas wang tunai USD6.3 juta dlm siasatan bekas pengarah perisikan! PATUTLA Umno dan sekutunya menggelupur kepanasan tibai kerajaan PH hari ini & Taikun Thai, artis rap mungkin perantara Jho Low lunaskan bil.

Khamis, 30 Ogos 2018

Foto Suara Rakyat.

Foto Suara Rakyat.

Foto Suara Rakyat.

Foto Suara Rakyat.
PATUT LER BN BERMATI-MATIAN TAK MAHU KALAH DALAM PRU14...
Rupa-rupanya satu persatu kebobrokan mereka dibongkarkan..
DAN Najib juga berterusan dipanggil berkali2 dipanggil polis & SPRM termasuk hari ini..
NAMPAK TAK, kenapa..
Bekas pengarah perisikan tersebut tulis surat kpd CIA..
TIBA-TIBA sejumlah AS$12 juta telah dibawa masuk ke dalam negara melalui KLIA pada pertengahan April lalu sebagai peruntukan bagi kerajaan BN ketika itu menghadapi PRU ke-14.
ADAKAH WANG TERSEBUT 'declare' pd kastam ??!
PATUTLA Umno dan sekutunya menggelupur kepanasan tibai kerajaan PH hari ini setelah kekalahan mereka dlm PRU14.

Taikun Thai, artis rap mungkin perantara Jho Low lunaskan bil


Individu yang dikehedaki polis Malaysia ketika ini, Jho Low, dilapor mendapatkan bantuan seorang ahli perniagaan warga Thai serta bekas penyanyi rap untuk menjadi perantara bagi memudahkannya membayar bil-bil yang diperlukan.
Menurut laporan The Wall Street Journal (WSJ) pihak berkuasa AS kini sedang mengesan dua individu terbabit.
Dilaporkan ahli perniagaan serta bekas penyayi rap itu antara lain membantu Jho Low melunaskan bayaran fi guaman serta penginapan ketika aksesnya kepada sistem kewangan sedunia diekori dengan teliti.
"Jabatan Kehakiman (DOJ) sedang meneliti maklumat bagi menentukan pembabitkan ahli perniagaan Thai, Phengphian Laogumnerd, dan bekas penyanyi rap AS yang juga antara pengasas kumpulan hip-hop Fugees, Pras Michel, memainkan peranan membantu Jho Low membuat bayaran, kata pihak yang tahu hal itu.
"Selama sekurang-kurangnya setahun mereka berkata, Jho Low bergantung kepada Phengphian untuk membayar perbelanjaan penginapannya di Hong Kong dan Macau, selain fi guaman dan khidmat nasihat serta memastikan kapal persiarannya yang bernilai AS$250 juta, Equanimity, dilengkapi kakitangan serta diselenggara sepenuhnya sehinggalah ia disita awal bulan ini," kata laporan berkenaan.
Menurut WSJ lagi penyiasat DOJ sedang meneliti segala rekod dan aliran wang yang ada kaitan dengan pelbagai syarikat milik Phengphian di Hong Kong, selain di Kepulauan British Virgin Islands bagi memastikan sama ada wang Jho Low terbabit atau tidak.
Lapran itu juga memetik wakil Pengphian yang menafikan ahli perniagaan terbabit menerima sebarang wang daripada Jho Low - ahli perniagaan kelahiran Pulau Pinang yang didakwa terbabit dalam skandal 1MDB.
Tak sedar dana dari 1MDB
"Sumber pendapatannya tidak ada kaitan dengan - dan dia tidak menerima sebarang wang daripada - Jho Low
"Sebarang pilihan untuk dia membelanjakan danana sendiri adalah urusannya saja. DOJ tidak pernah menghubunginya untuk sebarang urusan, juga tidak pernah bertanya dari mana sumber dana tersebut," kata jurucakap Pengphian.
Sementara itu peguam Michel juga dipetik sebagai berkata, bekas penyanyi rap terbabit tidak melakukan sebarang kesalahan.
Menurut WSJ, pihak berkuasa AS sedang mengkaji sama ada Jho Low - atau nama sebenarnya Low Taek Jho - menyalurkan puluhan juta dolar melalui perantara bagi melunaskan bayaran untuk pasukan guamannya, yang turut melibatkan tokoh boleh dikaitkan dengan Presiden Donald Trump.
Peguam itu termasuk bekas gabenor New Jersey, Chris Christie, iaitu calon presiden dari Parti Republikan yang kemudian memberikan sokongannya kepada Trump.
Menurut WSJ, turut berada dalam pasukan guaman Jho Low ialah tokoh yang sudah lama bersama Trump, Marc Kasowitz, serta Bobbdy Burchfield yang berkhidmat sebagai pegawai The Trump Organisation.
"Tiada sebarang petunjuk bahawa mana-mana daripada mereka yang akhirnya menerima bayaran itu sedar dana tersebut mungkin berasal dari dana 1MDB," kata laporan berkenaan.
Mk.

1 comments:

Unknown said...

Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor whatsapp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,pelet, dll



Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena