Wednesday 29 August 2018

[Video Bukan PAS, bukan BN, PH mungkin menang PRK] Seri Setia ditandingi PAS, tatapi MANA PENYOKONG PAS? Adakah wang kripto tersebut adalah #ScamCoin? Najib mengadap polis sekali lagi hari ini.

Khamis, 30 Ogos 2018

Foto Otai BERSIH.
MANA PENYOKONG PAS?
Seri Setia ditandingi PAS. Ceramah bersama PAS & UMNO dihadiri majoriti penyokong UMNO. Malah sejak hari penamaan calon lagi, ia hanya dihadiri penyokong UMNO. Mana penyokong PAS? PAS kini diambang kehancuran yg mengerikan.
Foto Suara Rakyat.
TU DIA !!!..
Bank Negara Malaysia (BNM) menyenaraikan pengendali terbitan mata wang kripto Lavida Coin, Profit Galaxy (DSV Cryptoclub & LUX Galaxies dalam senarai Amaran Pengguna Kewangan bank pusat itu.


Senarai yang dikemas kini hari ini menyenaraikan syarikat dan laman web tersebut TIDAK DIIKTIRAF atau diluluskan di bawah undang2 dan peraturan oleh BNM.

Ini bermakna wang kripto tersebut adalah#ScamCoin.

Apalah nasib kpd makcik2, pakcik & anak2 muda yg telah 'melabur' beli wang krypto tersebut ??!

Tindakan bijak buat Aishah kerana menolak tawaran Datuk Seri Vida yang mahu menukar hadiah rantai berlian (disahkan berlian palsu) yang dimenanginya selaku juara Gegar Vaganza 4 (GV4) dengan Lavida Coin.
http://www.astroawani.com/berita-malaysia/lavida-coin-tersenarai-dalam-amaran-pengguna-kewangan-bnm-184255
Foto Otai BERSIH.
Aku nasihatkan korang jgn dok cabar sgt Abg Mat ni tunjuk bukti tu. Dia skrg Menteri. Kang tak pasal2 lebai PAS ke dalam lebih awal. Aku kabo aje..
Foto Otai BERSIH.
Kalau arwah Jamaluddin Jarjis boleh dituntut harta pusaka lebih RM2 billion, berapa jumlah keseluruhan harta beliau? Dan soalan lain yg rakyat nak tanya, kalau level ketua bahagian UMNO boleh sebanyak ini, berapa pula jumlah harta pemimpin² UMNO level lebih tinggi? Setiausaha agong? Naib Presiden? Ketua Pemuda? Naib? Timbalan? Presiden?

Najib mengadap polis sekali lagi esok

Datuk Seri Najib Razak dijangka akan hadir sekali lagi untuk memberi keterangan kepada polis esok.
Menurut sumber bekas presiden Umno dan perdana menteri Malaysia itu akan datang ke Menara 238 di Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur.
"Ya beliau akan datang sekali lagi esok untuk menyambung siasatan pada Isnin lalu," katanya.
Najib pada 27 Ogos lalu memberikan keterangan kepada Polis Diraja Malaysia mengikut Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil daripada Aktiviti Haram (Amla) 2001.
Beliau menghabiskan masa kira-kira sejam untuk memberikan keterangannya.
Sementara itu satu sumber yang dekat dengan Najib memberitahu, pada Isnin lalu polis menyoal siasat ketua Umno Pekan terbabit berhubung sejumlah transaksi kewangan melibatkannya.
Kata sumber itu antara transaksi ditanya pegawai penyiasat ialah yang berlaku seawal 2011.
"Ada soalan mengenai transaksi yang berlaku pada 2011.
"Mengapa polis mahu bertanya mengenai cek-cek yang ada kaitan dengan kejadian pada 2011? Semua itu tak ada kaitan dengan 1MDB," katanya.
Apabila disemak semula kata sumber itu didapati sesetengah cek yang ditanyakan itu diberi kepada syarikat yang membekalkan khemah serta katering untuk majlis anjuran Umno di Pekan pada tahun berkenaan.
Awal bulan ini Najib didakwa atas tiga tuduhan mengubah wang haram mengikut Amla 2001, selain empat tuduhan pindaan lain.
Ia berkaitan dana berjumlah RM42 juta dari bekas anak syarikat 1MDB, SRC International Sdn Bhd, yang ditemui dalam akaun persendiriannya.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena