Monday 20 August 2018

[Video Tugas Majlis Penasihat Kerajaan sudah tamat] TRANSGENDER vs TRANSPARTY? Pertemuan dua hala Tun M dengan presiden China Xi Jinping di Beijing, China.

Selasa, 21 Ogos 2018

Image may contain: 15 people, people smiling, people standing and text

Tumpang sekole.

Foto Azri Syah.
Azri Syah

Azri Syah PRESIDEN CHINA ENGGAN TEMUI TUN M
Setelah 4 hari berada di China dalam usaha menemui President China Xi Jinping. Tun Mahathir akhirnya menerima nasib yang sama seperti Daim Zainuddin bilamana President China mahupun mana mana Ketua Menteri enggan menemui Perdana Menteri Tun Mahathir.

Itu lah kerja engko hanya nak MEMFITNAH aje yeop!









Kini Dr M lihat China sebagai model pembangunan

Pertemuan dua hala Tun M dengan presiden China Xi Jinping di Beijing, China.
Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad melihat China sebagai model pembangunan selaras dengan Dasar Pandang ke Timur untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara yang makmur.
Beliau berkata demikian semasa pertemuan dua hala dengan presiden China Xi Jinping di Beijing, China.
"Kami melihat China sebagai model untuk pembangunan kami. Dalam Dasar Pandang Ke Timur, kini kita melihat China sebagai contoh yang sangat baik bagi negara kami yang sedang tumbuh dan berkembang menjadi sebuah negara yang makmur.
"Anda mempunyai 1.4 bilion orang manakala kami hanya mempunyai 30 juta orang.
"Kami sudah menghadapi kesukaran mentadbir sebuah negara dengan jumlah penduduk yang kecil tetapi bagaimana China menguruskan segala kesulitan dan bersama-sama menanganinya adalah suatu keajaiban bagi kami," kata perdana menteri.
Rombongan Mahathir disertai Menteri Luar Negeri, Datuk Saifuddin Abdullah, menteri industri utama Teresa Kok, Menteri industri pertanian, Salahuddin Ayub, menteri perdagangan antabarabangsa dan industri antarabangsa Darell Leiking dan menteri di jabatan perdana menteri Liew Vui Keong.
Mahathir juga mengulangi penegasan bahawa meskipun berlaku perubahan kerajaan sejak pilihan raya umum Mei lalu, namun dasar antara Malaysia dan China tetap akan diteruskan.
"Seperti yang anda tahu, Malaysia kini mempunyai kerajaan baru, tetapi ia tidak begitu baru kerana seseorang yang mengetuai kerajaan terdahulu masih memimpin.
"Terdapat beberapa kesinambungan dalam dasar-dasar kami yang dimulakan ketika kali pertama saya menjadi perdana menteri," katanya.
Perdana Menteri juga menyebut bahawa China sentiasa menjadi rakan dagangan besar bagi Malaysia dan negara ini maju kerana perdagangan antara kedua-dua negara.
"Sudah tentu, kadang-kadang ada jatuh dan bangun, dan kadang-kadang perdagangan itu memihak kepada anda dan kadang-kadang memihak kepada kami. Itu adalah lumrah," katanya.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena