Saturday, 23 February 2019

[Video Anwar lepas geram di Semenyih] Dalang menggulingkan Tun! KHALIL CUBA LINDUNGI PENIPUAN, PEMBOHONGAN AYAHNYA, dengan menuding jari kepada Anwar.

Ahad, 24 Februari 2019
「Gambar khalil pemuda Pas」的圖片搜尋結果
Khalil Hadi hebat...
Image may contain: 2 people, text
Image may contain: 3 people, people smiling, text
KHALIL CUBA LINDUNGI PENIPUAN AYAHNYA DENGAN MENUDING JARI KEPADA ANWAR
Saya merujuk kenyataan Ketua Pemuda Pas, Khalil anak kepada Presiden Pas, Hadi Awang yang merasakan sebenarnya Anwar Ibrahim adalah dalang untuk menggulingkan PM, Tun Dr Mahathir.
Semua tahu, Hadi Awang memang sering berbohong kerana bagi Hadi berbohong demi menjaga aib parti kononnya halal. Imej Hadi di mata rakyat bahkan dimata penyokongnya sendiri telah jatuh teruk akibat perangai penipunya. Semenjak Hadi melutut kepada Sarawak Report apabila tidak meneruskan saman terhadap akhbar berkenaan benar-benar memalukan Pas dan seluruh jemaahnya. Siapa lagi kalau bukan anaknya Khalil untuk "menyarungkan" kembali kain bapanya yang sudah terbarai itu?
Apabila Hadi cuba untuk menjadi batu api bagi melaga-lagakan Anwar dan Tun M ditangkis oleh Tun M dan Anwar sendiri bahkan kesemua pimpinan PH, ini memalukan Hadi sekali lagi. Apabila teknik jahat Hadi untuk mengalih perhatian dari diri dan partinya yang telah memakan duit Umno sepertimana yang disahkan oleh Nik Abduh itu dapat dihidu oleh Anwar, maka sudah tentu kebodohan Hadi ini amat memalukan anaknya Khalil. Khalil tiada pilihan lain selain dari menuding jari kepada Anwar walaupun secebis bukti pun tidak dapat dibawa oleh Khalil. Bukankah ayahnya Hadi pernah menfitnah seseorang sebagai pengedar pil kuda tanpa ada bukti? Ilmu fitnah seperti ini diturunkan kepada anaknya Khalil.
Apa lojiknya Anwar ingin membuat undi tidak percaya kepada PM yang telah disepakati akan berundur dan menyerahkan jawatan itu kepada Anwar? Mengapa Khalil mahu samakan dengan projek 16 september yang mana waktu itu PR ingin mengusulkan undi tidak percaya kepada PM? Bukankah PR waktu itu turut dianggotai oleh Pas dan perancangan itu bukan rahsia di kalangan pimpinan PR ketika itu. Almarhum Tok Guru Nik Aziz pun tahu tentang perancangan tersebut. Usul undi tidak percaya dari pembangkang kepada kerajaan, apa masalahnya? Peliknya, kalau Anwar mahu lakukan undi tidak percaya kepada Tun M, Pengerusi PH di mana Anwar adalah Ketua Umumnya. Bukankah jauh perbezaannya dan tidak masuk akal langsung.
Sepertimana kata Anwar, Hadi sepatutnya yang bawa usul tersebut baru lojik kerana Hadi adalah Pembangkang sekarang. Tidak perlu Hadi kerap menunjukkan kebodohan politiknya kerana ini akan menyusahkan orang-orang disekeliling beliau sendiri untuk mempertahankannya. Contohnya, isu saman Sarawak Report dan isu sokongan kepada Tun M. Meletihkan pimpinan lain untuk menjelaskan penipuan Hadi ini. Akhirnya, anaknya Khalil terpaksa menjadi bodoh juga.
Anwar tidak perlu ikut perangai dan rentak Hadi. Kalau Anwar gilakan jawatan PM, Anwar tidak perlu berjuang 20 tahun lebih melawan umno. Anwar bukan macam Hadi yang berpuluh tahun berjuang, kafirkan Umno, pecahbelahkan umat Islam bahkan sampai ada penyokong-penyokongnya yang sanggup mati kerana amanat karut beliau, akhirnya Hadi melutut dengan Umno. Anwar tidak semurah maruah Hadi.
Saya nasihatkan Khalil agar menasihati bapanya untuk kembali ke pangkal jalan. Jangan lagi disesatkan oleh Umno. Jangan sampai serban ayahnya itu dikencing berkali-kali. Jika ayahnya masih berdegil, mungkin Khalil patut bawa ayahnya ke hospital pakar sekali lagi agar dapat di'scan" otaknya. Kita bimbang sesuatu yang tidak kena pada kestabilan otak ayahnya memandangkan semakin teruk merepek orang tua ini.
*WFAUZDIN NS*

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena