Friday, 10 May 2019

Nelson Mandela, Soekarno adalah banduan, apa isunya kalau bekas banduan jadi PM kita Pak Lebai? Din Ayam (menantu Hadi) nak dedah rahsia KARTEL DEDAK dalam Pas! [Video DAP NAFI MENGANCAM ISLAM]

Sabtu, 11 Mei 2019
Jom Channel
Susulan itu, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng telah mengundang Mufti Perlis itu untuk bertemu dan berbincang. Difahamkan Asri telah menyatakan kesudian untuk menerima jemputan Guan Eng tersebut. "DAP sentiasa bersedia menerima teguran dan nasihat dengan lapang dada, demi kebaikan bersama dan juga kemaslahatan semua, namun ada keperluan untuk menolak fitnah pihak pembangkang selama ini kononnya DAP menentang syiar dan syariat Islam" tegas Steven Sim.
Image may contain: 1 person, text
Nelson Mandela adalah banduan sebelum memimpin Afrika Selatan Soekarno adalah banduan sebelum jadi bapa kemerdekaan Indonesia. Jadi apa isunya kalau bekas banduan jadi PM kita? Lebih baik bekas banduan daripada penunggang agama yang jadi PM..- f/bk 
Image may contain: 1 person, smiling, text
Syok tengok Din Ayam dgn Nik Beduh gaduh kt media sosial. Gaduh pasal dedak. 

Yg bestnya tu, dua2 x menafikan pasal mkn dedak tu. Cuma kecoh pasal Hadi sokong sape. Hadi sokong Nik Beduh, x sokong Din Ayam walaupun Din Ayam tu menantu. Satu lg, dok bising suruh ikut saluran. Cerita dalaman. Mcm ikut saluran taik laa tu... 

Nik Beduh kata ya, Din Ayam kata tak. Yg kenyang mkn tahik UMNO, Hadi belukang n the gang.... Yg bodo tetap walaun lembu.... - f/bk 
TS

2 comments:

oranqtua said...

kata tompel.."tu bukan menantu tapi hantu"....

nick said...

Kita kena faham bahawa kebanyakan lebai2 PAS tak mempunyai kemahiran dan ilmu keduniaan untuk mencapai kekayaan dunia maka cara yang senang untuk mereka dapat rumah besar, kereta besar, bini besar..err.. ramai ialah menjual agama i.e. gunakan title Tok guru dan lebai sebagai lesen utk menghalalkan kemungkaran dan menutup kebenaran. Kedua2 belah pihak yang bertelagah dalam PAS la ni sebenarnya berada dalam landasan yang songsang. Si pemakan dedak UMNO memang sah2 jenis makan rasuah tetapi geng yang kononnya berlagak sebagai pembela Islam dengan menubuhkan jemaah dalam jemaah yang bernama "Geng lawan jebon" juga bersifat mungkar. Si pemakan dedak memang lah melakukan kemungkaran dan ianya tidak dapat dihalalkan walaupun pun ada dapat fatwa dari langit sekalipun manakala lebai2 jahil yang menubuhkan satu jemaah gelap dalam jemaah mereka sendiri juga merupakan satu perbuatan yang bertentangan dengan sifat dan akhlak gerakan Islam. Walaupun matlamatnya demi membersihkan jemaah dari anasir DAP (kononnya), ianya tidak lain dan tidak bukan, penubuhan satu kongsi gelap dalam jemaah PAS yang terpisah dari pengetahuan seluruh jemaah PAS serta terpisah dari saf kepimpinan atasan PAS sendiri. Menubuhkan satu kongsi gelap dalam jemaah PAS itu sendiri adalah satu perbuatan yang tidak diterima dalam islam kerana Islam tidak merestui penubuhan satu pakatan rahsia dalam gerakan islam yang terpisah dan tidak mematuhi arahan kepimpinan islam itu sendiri.

Jelasnya geng2 lawan jebon itu sendiri adalah satu kemungkran dan pertelagahan antara "geng lawan jebon" dengan "geng makan dedak" adalah pertelingkahan antara dua kumpulan mungkar yang sedang berebut laba dan kuasa dalam PAS. Inilah akibatnya ramai kalangan si jahil yang dilantik dan di puja sebagai ulamak, lebai dan ustaz dalam PAS walaupun secara jelas mereka tiada disiplin ilmu, tiada kefahaman gerakan islam, tiada ujian istiqamah perjuangan dan tiada kekuatan iman untuk menolak habuan dan laba dunia. Inilah dia akibat bila jemaah PAS yang jahil memberikan amanah dan tanggungjawab kepada si jahil dan yang tidak layak memikul amanah dan tanggungjawab itu. Mengangkat pemimpin atas dasar mereka sentiasa berserban dan berjubah adalah kejahilan dan kegagalan besar umat Islam.

Pemimpin islam itu dilantik atas dasar ilmu mereka, komitment mereka, sejarah perjuangan mereka dan ketegasan mereka meredah ujian dunia, wang ringgit dan kemewahan. Melantik pemimpin hanya kerana mereka itu ada dalam senarai chai bukanlah sifat dan akhlak jemaah islam. Itu bukan perangai dan sifat jemaah islam tetapi perangai dan kelakuan "Kongsi Gelap". Amat malang sekali jemaah Islam yang kononnya dianggotai ramai ilmuan2 agama tak dapat membezakan antara gerakan islam dengan kongsi gelap. Jemaah Islam tidak dapat duduk bersama dengan perangai kongsi gelap begitu juga gerakan islam sama sekali tidak dapat menerima konsep "makan dedak" walaupun ianya difatwakan sebagai "Halalan Toyibban"!

Nick.
Cape Tiger.

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena