Wednesday 14 January 2015

Sikit lagi UMNO nak hancur?...kita tunggu! Sihir si Kapitalis sudah mengena...

Rabu, 14 Januari 2015
Gambar yang sangat kreatif 
Sikit lagi UMNO nak hancur...kita tunggu.
Menurut bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin, apabila TV3 menggunakan pemimpin-pemimpin pembangkang untuk mengancam Daim dengan sejarah lamanya hanyalah permainan politik yang kotor,
tidak beretika, tidak profesional dan sangat rendah cara dan kualitinya yang tidak sepatutnya datang dari Jabatan Perdana Menteri (JPM)

Artikal, lama gua tak menulis.

Tajuk : Sihir Si Kapitalis part iii

Dalam tak sedar,kita semua kena sihir. Secara ringkas setiap isi rumah pasti punya hutang bukan? Tak boleh lari dari membeli cara hutang sebab ketidakMampuan kita membeli secara tunai.

Malang kita ditadbir si kapitalis.

Jika kalian tinggal di luar negara, pasti nampak bahawa kereta negara lain jauh lebih murah dari kereta yang dijual di negara kita bukan?

Kerja kerani di luar negara,simpan 4/5 bukan gaji tu sudah boleh beli kereta baru cash!!!

Di malaysia, kerja kerani, simpan duit 3/4 tahun belum tentu lagi mampu beli cash sebuah kereta!!!!

Nampak tak ilmu sihir kat sini? Siapa yang menjadikan kereta dijual di Malaysia jadi mahal? Kerajaan kan? Siapa yang jadi kerajaan? BN lah... siapa yang undi BN? Kamu? Padan muka. Bodoh.

Rumah kat Malaysia mahal kemain... dari mampu milik, jadi mampu lihat.. tak lama lagi akan jadi mampu dengar jer rumah itu. Kesian itu rumah yang beli cuma kaum lain. Melayu mana? Melayu semua dok golongan mampu dengar jer..Siapa yang menjadikan rumah dijual di Malaysia jadi mahal? Kerajaan kan? Siapa yang jadi kerajaan? BN lah... siapa yang undi BN? Kamu? Padan muka. Bodoh.

Itu bab kereta dan rumah. Belum masuk bab lain2.. hutang belajar. PTPTN ni berapa pulak interests nak.kena bayar? Kos pengurusan lagi.. bla bla bla. Ngeri siot.. korang tanya la pada yang meminjam tu camna gaya mereka ..Siapa yang menjadikan PTPTN hutang belajar di Malaysia jadi mahal? Kerajaan kan? Siapa yang jadi kerajaan? BN lah... siapa yang undi BN? Kamu? Padan muka. Bodoh.

Keliling kita serba mahal. Supaya kita TERIKAT DENGAN KOMITMEN MEMBAYAR HUTANG lalu bila ada ketidakpuasan hati kita pada BN, kita tunduk menikus tak berani melawan kepincangan sebab dah kena sihir.

Nampak tak lagi apa itu kesan dan tanda tanda disihir?


Adakah pada tahun 2018 nanti..

Beban hutang & kos sara hidup rakyat akan berkurangan???
- Hutang KERAjaan UMNO-APCO berkurangan???
- Cukai GST akan membantu rakyat???
- RASUAH & PENYELEWENGAN kan berkurangan???
- BOROS, TIRIS dlm perbelanjaan negara berkurangan???

atau PEMIMPIN2 UMNO/BN & KRONI BERTAMBAH KAYA & HIDUP SENANG LENANG BELASAH & MENTAK KEDARAH WANG2 RAKYAT !!!
Lagi 6 bulan,harga kereta bakal naik?

Yahooooo.. terima kasih BN. Hutang keta buat la 16 tahun ker sampai kereta tu reput seret bumper masih pakai. Oh ya.. tampal logo BN jangan lupa.



alaaa, jangan risau nak dekat2 PRU14 nanti turun la tu... kih kih kih

kerajaan prihatin nasib rakyat

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena