Thursday 18 February 2016

[Video] Kerajaan buat Dasar Pandang ke Bangla? Bangla kena pukul kacau 'bini orang'.

Khamis, 18 Februari 2016


Page Liked · 6 hrs 

Skang kera jaan buat dasar pandang ke Bangla...smpi perkerjaan Oil&Gas pun diorg nak ambik bangla gak...hangusss rakyat kite nak rasa gaji mahal di offshore.

Bangladesh bukan bangsa hina walaupun ketiak diorang bau masyam kadang-kadang. Bahkan tak tertulis dalam Al-Quran pun bangsa Melayu statusnya lebih gah dari diorang. Tapi yg menjadikan warga Bangla ni meluat di mata kita adalah puak menteri kita. Mereka jadikan kedatangan pendatang sebagai salah satu kantung duit mereka. Mereka tak pedulik aspek ketenteraman dan keselamatan rakyat. Satu kepala masuk dah berapa ribu levi. Kalau darab 1.5 juta ? Hmmm.. Yang pendatang tanpa izin pun dah bersepah, boleh pulak tambah 1.5 juta lagi. Nak hapuskan pemimpin zalim, senang sangat tunggu je PRU. Jangan pangkah UMNO BN. Tapi yg aku bimbang macai. Diorang yg bagi kuasa kat geng Jibby, diorang jugaklah yg merungut kos sara hidup tinggi bla bla bangla bla bla.. Nak dekat PRU dah dapat mesin basuh, beras dan biskut tin, pangkah parti keris jugak...
Page Liked · 4 hrs 

Orang politik memang kuat menipu..mula2 nafi macam najib jugak..kalau tiada media sosial jangan harap kita dapat menghidu modus operandi dia orang ni..semua nak buat duit. Sebab tu lah kemewahan dia orang melampau sampai ke anak bini...

Malaysia, Bangladesh meterai perjanjian ambil 1.5 juta pekerja 

Memorandum persefahaman (MoU) untuk membawa masuk 1.5 juta pekerja Bangladesh ke Malaysia secara rasmi dimeterai oleh kedua-dua negara, semalam. 

Menurut laporan BDNews24.com, perjanjian itu - yang akan menyaksikan pekerja Bangladesh dibawa masuk berperingkat dalam tempoh tiga tahun akan datang - itu ditandatangani oleh Menteri Sumber Manusia, Datuk Seri Richard Riot dan Menteri Kebajikan Ekspatriat dan Pekerjaan Luar Negara Bangladesh Nurul Islam. 

MoU yang dimeterai di Dhaka, Bangladesh itu membuka jalan untuk satu sistem pengambilan pekerja baru menerusi skim Plus antara kerajaan dengan kerajaan (G2G). 

Ini akan membolehkan pekerja Bangladesh bekerja di sektor pembinaan, perkhidmatan, pembuatan dan pertanian di samping sektor perladangan seperti sekarang. 

Di bawah perjanjian baru, majikan akan menanggung levi berjumlah antara Tk34,000 (RM1,804) dan 37,000 (RM1,964) bagi setiap pekerja. 

Buat masa ini, terdapat kira-kira 600,000 warga Bangladesh yang bekerja di negara ini. 

Pengumuman mengambil masuk 1.5 juta pekerja Bangladesh diumumkan pada bulan Jun tahun lalu oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi. 

Sejak langkah itu diumumkan, pengkritik mempersoalkan keperluan negara mempunyai jumlah tambahan itu sedangkan terdapat sekumpulan besar pekerja asing tanpa izin di negara ini. 

Posted by Mohd Sulaiman 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena