Monday, 22 February 2016

[Video] TMJ pakai sarung tangan bidas pengkritik..."Saya tak pakai jubah dan mencuri duit rakyat".

Selasa, 23 Februari 2016


"Saya tidak mencuri daripada rakyat saya dan saya sentiasa bercakap benar.
Saya berani untuk bersuara apa yang orang lain tidak berani lakukan kerana masing-masing mempunyai kepentingan peribadi mereka sendiri." - DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim adalah Tunku Mahkota Johor.
~ DAULAT TUANKU ~

TMJ pakai sarung tangan bidas pengkritik melalui video


Selepas ulasan panjang lebar di laman Facebook Johor Southern Tiger mengenai tindakannya yang dibidas sesetengah pihak kerana bersalaman dengan isteri pemain Johor Darul Ta’azim,(JDT), Safiq Rahim, Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim memuat-naikan sebuah video yang menyindir para pengkritiknya.
Video selama 16 saat itu dimuat-naikkan di laman sosial Facebook yang memaparkan baginda secara tiba-tiba disapa oleh peminat wanita ketika menuju ke kenderaanya.
Baginda terpaksa memakai sarung tangan tebal berwarna hijau yang dibawa oleh seorang pembantunya sebelum boleh bersalaman dengan dua wanita berkenaan.
Video berkenaan dipercayai sebagai menyindir warga maya yang sebelum ini membidasnya berikutan penyebara baginda bersalaman dengan isteri, Safiq ketika meluangkan masa di kafe milik kapten kelab bola sepak itu.
Semalam Tunku Ismail bertitah terdapat beberapa individu yang cuba untuk menjadi ustaz atau mufti negeri di laman facebook.
Menurut baginda, asalah sekarang adalah terlalu ramai yang cuba menjadi lebih bijak daripada Al-Quran.
“Saya seorang Muslim dan agama suci Islam adalah lebih utama daripada saya. Saya akui yang saya bukan pakar tetapi apabila ia berkaitan dengan agama Islam, satu perkara yang saya percaya adalah Allah SWT akan memberkati anda, jika anda mempunyai hati yang baik, amanah, jujur, bantu-membantu dan menghormati orang lain.
“Terdapat banyak mazhab di dalam Islam. Siapa kita untuk mengatakan siapa antara kita akan ke syurga?” soal baginda.
Titahnya, ramai yang mahu menghukum orang lain terutama mengenai perkara-perkara kecil sedangkan Islam adalah tentang kasih sayang dan menghormati antara satu sama lain.
Sambil mengingatkan bahawa baginda dilahirkan untuk menjadi raja, baginda juga hanya seorang manusia dan tidak mempunyai hak untuk mengadili mereka.
“Untuk sekalian rakyat Johor jadilah seorang Muslim, tetapi bukan dengan begitu taksub.
“Jadi seorang Muslim dengan menghormati satu sama lain. Johor mempunyai tradisi sendiri dan budaya, dan begitu juga dengan negeri-negeri lain. Kita semua berbeza.
“Berbeza dalam ajaran Islam, berbeza dalam agama agama yang lain dan berbeza puak etnik. Menuding jari dan menilai satu sama lain tidak akan menjadikan negara ini tempat yang lebih baik,” katanya.

Malaysiakini

1 comments:

KISAH SUKSES IBU HERAWATI said...

Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang Pengusaha Butik yg Sukses, kini saya gulung tikar akibat di tipu teman sendiri, ditengah tagihan utang yg menumpuk, Suami pun meninggalkan saya, dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini, saya coba buka internet untuk cari lowongan kerja dan secara tdk sengaja sy liat situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsug hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari, Alhamdulilah benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet ~>KLIK DISINI<~ Wassalam

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena