Wednesday 17 February 2016

Marah BN atau Marah Bangla? Menyampah dengan jawapan kolot bapak menteri Zahid Hamidi...Hukum mereka di peti undi!

Rabu, 17 Februari 2016

Marah BN atau Marah Bangla?

February 17, 2016
Santunilah pekerja Bangladesh sebaiknya, mereka juga ciptaan Tuhan. Sebaliknya hukumlah BN di peti undi dalam PRU akan datang.
COMMENT
mat-bangla
Oleh Azzan Aznan Abdul Rahim
Saya bersetuju anda tidak bersetuju kerajaan Barisan Nasional membawa 1.5 juta pekerja Bangladesh ke negara kita.
Saya juga bersetuju bahawa anda menyampah dengan jawapan kolot bapak menteri Zahid Hamidi.
Saya amat bersetuju jika bapak menteri sendiri mencabar anaknya untuk bekerja keras dan KOTOR di bawah payungan sinar mentari daripada bekerja di suite mewah berhawa dingin.
Namun, saya mohon berbeza pandangan soal kenyataan rambang daripada beberapa rakan kita yang mengheret subjek bangsa dan negara dalam isu ini.
Jangan salahkan bangsa Bangladesh jika ada orang Bangladesh yang melanggar undang-undang ketika berada di Malaysia.
Jangan sesekali menyalahkan negara Bangladesh apabila rakyat Bangladesh yang berada di sini berbuat salah.
Pendek kata, mohon elakkan memukul rata apabila berbicara akan sesuatu itu, lebih-lebih lagi perihal sesama manusia.
Soal perbuatan jahat, bukan rakyat Bangladesh sahaja yang menjadi pesalah tegar, rakyat bangsa lain juga kerap dituduh, ditangkap dan didakwa kerana melakukan jenayah.
Saya harap, kemarahan kita untuk isu ini tidak disalurkan atau dimanifestasikan kepada pekerja Bangladesh yang kita jumpa di stesyen minyak, Plaza Low Yat, kedai mamak, kilang-kilang dan tempat lain. Santunilah mereka sebaiknya, mereka juga ciptaan Tuhan sama seperti kita.
Ternyata kita sendiri tidak mahu dibenci dan dicaci apabila berada di negara lain. Samalah juga seperi kawan-kawan kita yang mencari rezeki di Malaysia. Berbuat baiklah, kerana kemanusiaan itu merentasi bangsa dan warna kulit.
Akhirnya, salurkanlah kekecewaan, kemarahan, kejelekan anda dalam isu ini terhadap parti Barisan Nasional di dalam PRU akan datang. Hukum mereka di peti undi!
**Penulis adalah Pengerusi Kesatuan Mahasiswa Malaysia (KESATUAN)
Di atas kepercayaan kebebasan bersuara tanpa wasangka, FMT cuba untuk berkongsi pandangan dengan pihak ketiga. Artikel yang disiarkan ini adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mempunyai kaitan dengan FMT
FMT.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena