Sunday, 21 February 2016

Tabung Haji dah mula 'menyerupai' Skim Pak Man Telo? "Sudah lah menipu, kelayakan pun takda."

Ahad, 21 Februari 2016
WOWW !!.. Najib nak jadi PM selama macam Tun Mahathir ka...
Kalaulah Najib kekal.. baguslah tu...
- GST terus kekal rompak duit rakyat..
- Rosmah Najib bermewah terbang naik jet mewah
- Makin bertambah anak2 KUNG FU PANDA..
- Rakyat terus diTOLolkan Najib..
- 1.5 juta bangladesh bakal temui anda...
22 tahun ka, atau sampai mati ka... kita tunggu PRU14 nanti. Stkt mana najib boleh pergi jauh..

UMNO Sedang Menukar Tabung Haji Menjadi Skim Pak Man Telo


Surat Gabenor Bank Negara mengesahkan bahwa Tabung Haji sekarang ini mempunyai liabiliti yang melebih aset.

Secara mudahnya, kalau kita ambil contoh orang meniaga, wang yang masuk ke perniagaan tu kurang dari wang yang keluar.

Dengan kata lain, Tabung Haji dah mula mengalami kerugian yang nyata.

Dengan kata lain juga, Tabung Haji tidak ada wang untuk bayar keuntungan kepada pencarum lagi.

Bagaimana nak bayar dividen kalau duit keluar lebih banyak dari duit masuk?

Ertinya, segala dividen yg dibayar oleh Tabung Haji sekarang ini adalah dari duit yang disimpan oleh pencarum juga.

Maksudnya, Tabung Haji dah mula menyerupai Skim Pak Man Telo.

Dalam Bahasa Inggeris, ia dipanggil sebagai "Ponzi Scheme"
Kalau Pengerusi Tabung Haji ni ada pengalaman luas dlm bidang kewangan dan perbankan, kita mungkin boleh maafkan sijil SPM dia.

Ini kerana pengalaman jauh lebih berharga berbanding segulung sijil.

Malah, dlm sesetengah industri sijil lansung tiada makna kerana yg dipandang hanya pengalaman semata2.

Malangnya, Pengerusi Tabung Haji ni pengalaman tiada, sijil setakat SPM.

Sanggup.menipu kata dia belajar di Princeton University padahal.sijil dia sijil beli dari U yang ditubuhkan semata utk jual sijil bernama Preston University.

Kalo ambik teller bank yg ada dah buat kerja teller 10 tahun tu jauh lebih layak jadi Pengerusi Tabung Haji berbanding yg ada sekarang ni.

Sudah lah menipu, kelayakan pun takda tapi boleh jadi PEngerusi Tabung Haji yg menjaga wang berbillion billion.

Tak heranlah Tabung Haji dah turun taraf jadi seperti Skim Pak Man Telo


TULANG BESI
SUMBER

1 comments:

KISAH SUKSES IBU HERAWATI said...

Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang Pengusaha Butik yg Sukses, kini saya gulung tikar akibat di tipu teman sendiri, ditengah tagihan utang yg menumpuk, Suami pun meninggalkan saya, dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini, saya coba buka internet untuk cari lowongan kerja dan secara tdk sengaja sy liat situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsug hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari, Alhamdulilah benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet ~>KLIK DISINI<~ Wassalam

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena