Friday 19 February 2016

[Video] Pekerja Bangladesh akui dapat IC, suka kahwin Melayu..."Belum kene bolehlah ckp."

Jumaat, 19 Februari 2016
Page Liked · 23 mins 
 
Terbaik! Semoga banyak lagi kawasan perumahan berbuat demikian..

Ade jugak yg menyokong puak2 pendatang asing duduk ramai2 kt msia. Ape perasaan anda bila keluarga diganggu. Belum kene bolehlah ckp...!!!

Pekerja Bangladesh akui dapat IC, suka kahwin Melayu

 | February 19, 2016
IKHLAS mendakwa pekerja Bangladesh memperoleh banyak keistimewaan berbanding rakyat tempatan sehingga enggan pulang ke negara asal.
VIDEO INSIDE
IKHLASKUALA LUMPUR: Pekerja Bangladesh mengaku diberi kad pengenalan (IC) dan suka berkahwin dengan wanita Melayu tempatan untuk mendapat pelbagai kemudahan yang disediakan kerajaan.
Mereka membuat pengakuan itu selepas ditanya sekumpulan ahli Pertubuhan Ikatan Usahawan kecil dan Sederhana (IKHLAS) di hadapan pejabat Pesuruhjaya Tinggi Bangladesh di sini, hari ini.
Sambil memegang Jalur Gemilang yang diberikan, pekerja Bangladesh terbabit mengaku memperoleh banyak keistimewaan sehingga enggan pulang ke negara asal.
“Ramai dapat IC betul tak?,” tanya Presiden IKHLAS, Mohd Ridzuan Abdullah.
“Betul,” jawab sekumpulan pekerja Bangladesh.
Soalan: Dapat kahwin dengan orang Melayu betul tak?
Jawapan: Betul
Soalan: Kahwin dengan orang Melayu dapat IC betul tak?
Jawapan: Betul
Soalan: Kahwin dengan orang Melayu sebab nak berniaga betul tak?
Jawapan: Betul
Sementara itu, Mohd Ridzuan dalam sidang medianya berkata, pengakuan sendiri warga Bangladesh itu membuktikan mereka mendapat keistimewaan mengalahkan rakyat tempatan.
“Warga Bangladesh sendiri sebut tadi mereka suka di sini. Apa yang saya sebut tadi mereka semua dapat. Saya rasa apa yang mereka dapat rakyat tempatan tak dapat,” katanya.
Mengulas lanjut, Ridzuan berkata kebanyakkan pekerja asing yang sudah bekerja di negara ini tidak bersetuju dengan kemasukan 1.5 juta warga itu yang baru sahaja ditandatangani antara kerajaan Bangladesh dan Malaysia.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena