Thursday 30 August 2018

[Video Isu LGBT-Jangan Spin Kenyataan Saya, Terdiam Senator Pembangkang Kena Sound Menteri Mujahid] Dua acara rasmi sempena ulangtahun Agong dibatalkan untuk disalurkan kepada Tabung Harapan.

Khamis, 30 Ogos 2018

Image result for Gambar tabung harapan malaysia
Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad berkata Tabung Harapan merupakan simbolik untuk menunjukkan semangat patriotik rakyat Malaysia.
TMI.

Dua acara rasmi sempena ulangtahun Agong dibatalkan

Istana negara membatalkan dua acara rasmi bersempena sambutan ulang tahun hari keputeraan rasmi Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V yang dijadual pada 9 Sept depan iaitu istiadat hari keputeraan rasmi dan jamuan teh diraja.
Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara Datuk Wan Ahmad Dahlan Ab Aziz, mengumumkan perkara itu dalam satu kenyataan malam ini.
Menurutnya, Sultan Muhammad V juga menitahkan agar peruntukan perbelanjaan untuk kedua-dua acara berkenaan dikembalikan semula kepada kerajaan untuk disalurkan kepada Tabung Harapan Malaysia.
"Manakala acara-acara rasmi sempena sambutan ulang tahun keputeraan rasmi baginda yang lain tetap diteruskan seperti mana yang telah dirancang.
"Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong XV Sultan Muhammad V menzahirkan ucapan terima kasih kepada kerajaan melalui Jabatan Perdana Menteri yang telah merancang acara-acara rasmi sempena sambutan ulang tahun hari keputeraan rasmi baginda bagi tahun 2018," katanya.
Terdahulu, Perdana Menteri Tun Dr Maahthir Mohamad dilaporkan berkata kutipan Tabung Harapan akan dihentikan bulan depan.
Tabung berkenaan dilancarkan pada 30 Mei bagi membolehkan rakyat Malaysia membantu kerajaan menyelesaikan hutang negara.
Sehingga kini tabung berkenaan berjaya mengumpulkan sebanyak RM179.9 juta setakat jam 3 petang hari ini.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena