Thursday 16 August 2018

[Video Jumlah kos RM400 bilion dinilai oleh k’jaan BN - Pua] MP BN dah jadi pembangkang pun masih nak perbodohkan Dewan Rakyat yg mulia & Janji 100 hari HARAPAN: Mustafa pertahan kerajaan PH.

Jumaat, 17 Ogos 2018
Foto Suara Rakyat.
DAHULU KATA.. dgn GST HARGA BARANG AKAN TURUN

HARI INI KATA.. dgn GST KADAR INFLASI TURUN..

Begitulah betapa bongkak sombongnya Ahmad Maslan cuba perbodohkan Dewan Rakyat yg mulia mengatakan dgn GST inflasi terus turun & kekal sehingga tahun 2016..

APA DAH JADI pd kadar inflasi pada tahun 2017 & 2018 ?

TAHUKAH ANDA.. kadar inflasi pd tahun 2017 (yg tertinggi) adalah 5.1% dan kadar purata pd tahun yg sama adalah 3.9%.

TAHUKAH ANDA.. kadar inflasi selepas pakatan Harapan ambil alih k'jaan DAN menurunkan kadar GST sifar peratus adalah 0.8 peratus pada Jun 2018 !!!


INI BERMAKNA.. buat pertama kalinya dalam tempoh 8 tahun 6 bulan, Indeks Harga Pengguna (CPI) mencatatkan nilai di bawah 1.0 peratus pada bulan Jun 2018.

Janji 100 hari HARAPAN: Mustafa pertahan kerajaan

Pakatan Harapan (HARAPAN) menerima pelbagai kecaman dan kritikan susulan kegagalan gabungan yang dipimpin Tun Dr Mahathir Mohamad itu memenuhi janji 100 hari yang dikemukan dalam manifesto pilihan raya mereka.
Namun, bagi Pengerusi Lembaga Penasihat PAS, Datuk Mustafa Ali, kegagalan itu adalah perkara biasa dan rakyat tidak boleh menghukum kerajaan sebagai ‘penipu’.
Menurutnya, HARAPAN dilihat cuba untuk menyelesaikan perkara-perkara yang dijanjikan dan ada perkara yang dilaksanakan dengan begitu drastik seperti penghapusan cukai barangan dan perkhidmatan (GST).
“Untuk memenuhi janji, tidak semua dapat dipenuhi seperti mana yang disebut sebelum ini. Sebab ada perkara yang kita janji tetapi berdasarkan perspektif masa itu.
"Bila sudah tiba masanya kita mentadbir kita tengok ia bukan seperti yang kita andaikan pada awalnya.
“Saya nampak keseriusan dan kesungguhan masing-masing (menteri) melaksanakan tugas. Perkara biasa benda yang memakan masa, ada perkara yang perlu proses undang-undang dan melibatkan kos.
“Kita tak boleh hukum begitu, bukan masalah tipu, kita tidak boleh guna perkataan itu. Ada perkara mereka sendiri akui tak dapat laksanakan dalam tempoh 100 hari, ia bukan sesuatu yang luar biasa,” katanya pada sesi wawancara eksklusif bersama Malaysiakini, di Kuala Terengganu, kelmarin..
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena