Thursday 30 August 2018

[Video Lokman Nor Adam kena HANTAM! "Kau Mahu Perjuangkan Islam Tapi Kau Perjuangkan Budaya Fitnah"] KALAU ALLAHYARHAM JJ ADA RM2.1 BILION, Bagaimana dengan MENTERI2 Umno yg lain?

Khamis, 30 Ogos 2018

KALAU ALLAHYARHAM JJ ADA RM2.1 BILION, BAGAIMANA DENGAN BEKAS MENTERI2 UMNO YANG LAIN?


Meskipun kita barangkali harus terus mengingati tragedi malang helikopter terhempas yang mengakibatkan kematian Allahyarham Jamaluddin Jarjis bersama lima yang lain pada 2015 lalu, tetapi dengan adanya saman tuntutan faraid oleh ibunya sendiri, Aminah Abdulllah terhadap harta peninggalannya yang dikatakan berjumlah RM2.1 bilion, ramai di antara kita tentunya turut terkejut dengan jumlah kekayaan bekas menteri itu.

Jika dulu ramai yang terkejut dan bersedih dengan kemalangan ngeri itu, kini jumlah kekayaannya pula yang membuatkan ramai terkejut sekali lagi. 

Kekayaan Allahyarham Jamaluddin Jarjis yang terdedah berikutan saman oleh ibunya sendiri menjadikan beliau pemimpin UMNO kedua selepas Najib Razak yang diketahui umum mempunyai nilai kekayaan dalam jumlah bilion banyaknya.

Sebagaimana yang diketahui umum, Najib pernah mengakui menerima derma berjumlah RM2.6 bilion kononnya  daripada kerabat Diraja Arab Saudi, tetapi penyiasat antarabangsa mendedahkan wang tersebut sebenarnya daripada dana 1MDB yang dilencongkan.

Soalan umum yang paling banyak tercetus hari ini tentunya ialah daripada mana dan bagaimana beliau mengumpul kekayaan sebanyak itu?

Adakah ketika menjadi menteri dahulu beliau pernah membuat perisytiharan harta yang sama banyaknya?

Bagaimana dengan Jabatan Hasil Dalam Negeri dan SPRM, adakah kedua-dua agensi itu tahu mengenai jumlah harta dan kekayaan Allahyarham Jamaluddin Jarjis sebelum ini?

Soalan lain yang sama pentingnya juga ialah jika Allahyarham Jamaluddin Jarjis ada kekayaan sebanyak itu, bagaimana pula dengan taraf kekayaan bekas-bekas menteri UMNO yang lain yang sejak 9 Mei lalu sudah kehilangan jawatan mereka?

Tidak mahukah Jabatan Hasil Dalam Negeri dan SPRM segera membuka banyak fail mulai sekarang? (ShahbudinHusin 29/08/2018)

1 comments:

Unknown said...

Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor whatsapp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,pelet, dll



Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena