Thursday 30 August 2018

[Video SPRM rampas tunai AS$6.3 juta kes bekas perisik] Pembangkang & pembangang gagal spin isu PETRON! Pakat riuh pulak bab MAT SABU buat korban di Patalong ada unsur syiah!

Khamis, 30 Ogos 2018


Foto Suara Rakyat.
Krikk... Krikk... Krikk...

Siap sedialah mereka berjemaah nak komen nnti..
Foto Suara Rakyat.
Foto Otai BERSIH.

Pembangkang gagal spin isu ini.

Fakta : Pembekal atau syarikat lain juga boleh memohon.

Sumber : Kementerian Kewangan Malaysia

Pakat riuh pulak bab MAT SABU buat korban di Patalong ada unsur syiah..!

Riuh Mat sabu bergambar berlatar belakang Kitab Syiah.. kalau takat nak bergambar Kitab yg nak dikaitkan dgn Syiah, tak payah pergi Jauh Sampai Thailand Tu nak bergambar.. kat bilik Kitab Aku pun ada.. Jgn kata Kitab dikait dgn Syiah, Kitab dikait dgn Wahhabi pun ada, Bible pun ada..

Hebat Lah Mat sabu, berani datang ke tempat Syiah dengan diiringi pegawai tertinggi,juruiring Tentera, sambil disambut Gabenor dan tentera Thailand.. takda satu pun program boleh dikaitkan dgn ritual Syiah..jelas lah itu majlis rasmi.. sampai ada Ustaz mana dok Doa supaya tentera kita tidak dipengaruhi dgn Syiah..


Yang aku tahu, semenjak 2 hari lepas, Laporan jelas yang berlaku rundingan pihak berkuasa Malaysia dan Thailand dalam rundingan damai Selatan Thailand dengan MARA( barisan Revolusi Nasional) yg dianggotai puak pemisah selatan Thailand termasuk PULO.. Tan Sri Rahim Noor disebut sebut dilantik fasilitator baru dalam rundingan damai wilayah selatan Thailand... mcm Tugas Ramasamy melibatkan rundingan damai LTTE dan Gerakan Acheh Merdeka.. jgn kait hal Pemerintahan, politilk dgn sentimen Agama..

Sensitif sangat, Aku sendiri masih merujuk Kitab perbandingan Fiqh 5 Mazhab ( الفقه على المذاهب الخمسة ) karangan Sheikh Muhammad Jawad Mughniyah.. termasuklah mazhab ke 5 ,mazhab Jaafari yg dinisbahkan kepada Syiah Itsna 'Asyari ( imam dua belas ).. tu kalau baca Kitab Nahjul Balaghah, Kifayatul Akhyar pun ada hat kata Syiah, Sampai Ketua menteri Melaka bacakan Selawat Nuril Anwar pun dikait dgn Syiah..

Kat Thailand ni terutama di Yala, Pattani ni tak pernah dengar lagi pondok Syiah, yg aku tahu.. yg dok berbalah kat Sana Univeristi Yala yg dikaitkankan dgn Dr Ismail Lutfi (Haji eie) hat dikatkan dgn anasir dan tajaan Wahhabi(saudi) ngan Baba Ismail Sepanjang Al fathani tok guru pondok kat sana.. tapi Tok Guru Hj Hadi pun pernah terima anugerah dari Universiti Yala hat dikaitkan dgn Wahhabi.. bagi aku ia takda kaitan pun dgn Wahhabi..

Sudah sudah lah memainkan sentimen Agama, jangan bawa kehancuran dibumi timur tengah seperti di Pakistan,Iraq dan Syria atas sebab sentimen perkauman Agama.. Itu kadang2 aku sokong Tun Mahathir yang ajak berpegang kepada Quran(Islam fundamentalis), Sebab banyak tafsiran Mazhab dan ahli Hadis dikalangan Ummat telah memecahkan kesatuan Ummat Islam dengan menyebarkan kebencian antara mazhab dan agama.. bukan nak bincang bagaimana nak bangunkan tamadun dan kemajuan Ummat Islam..

Sebagaimana kata Sheikh Said Ramadhan Bhuti, mereka ini merasakan merekalah kelompok yang benar(firqatun Najiyah)..yg lain sesat belaka.. :)

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2033401510014962&id=100000353970691

Ahmad Muslim Badawi
KDL.

Foto Otai BERSIH.
Ketua Syiah Iran ke tu...?

Alaaaa... Melawak pun tak boleh... Mesti ada yang marah... Kalau tak percaya kejap lagi ada yang komen maki admin... Kahkahkahkah...

1 comments:

Unknown said...

Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor whatsapp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,pelet, dll



Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena