Sunday 11 November 2018

[Video Mengapa mahu meniru BUDAYA BURUK UmnoBN? Maszlee berhenti, yang lain macam mana?] MINGGU YANG SIBUK DI MAHKAMAH beb! Perghhh...meriahnya!

Ahad, 11 November 2018

MINGGU YANG SIBUK DI MAHKAMAH

Mahkamah minggu ini dijangka sibuk dengan beberapa pemimpin UMNO dan bekas menteri era BN dijangka akan didakwa dengan beberapa pertuduhan berkaitan rasuah.

Dilaporkan, Najib Razak bersama seorang bekas menteri akan didakwa berkaitan projek tenaga solar untuk sekolah-sekolah di Sarawak bernilai RM1.25 bilion.

Turut dikatakan akan didakwa berkaitan projek yang sama ialah bekas pegawai khas Najib yang beberapa bulan sebelum ini pernah ditahan reman untuk siasatan oleh SPRM.
Seorang lagi bekas menteri yang akan didakwa di mahkamah minggu ini ialah berkaitan penjualan-penjualan tanah milik DBKL.

Seorang bekas timbalan menteri pula akan didakwa berkaitan penyelewengan dana Finas berjumlah RM25 juta.

Seorang Ahli Parlimen BN  bergelar Datuk Seri turut akan didakwa kerana dipercayai mengutip komisyen bagi projek-projek kerajaan berjumlah lebih RM3 bilion.

Selain itu, bekas Pengerusi Felda, Isa Samad diberitakan akan juga didakwa minggu ini berkaitan penyalahgunaan kuasa berhubung pembelian hotel di Sarawak pada tahun 2014 yang lalu.

Bermakna, minggu ini saja ada tujuh individu berkaitan UMNO dan BN akan didakwa di mahkamah.

Perghhh....meriahnya!!
Sebelum ini, Najib, Zahid Hamidi, Rosmah Mansor, bekas Ketua Setiausaha Perbendaharaan, Irwan Siregar Abdullah dan peguam Shafee Abdullah sudah pun mendahului senarai mereka yang didakwa di mahkamah pasca tumbangnya BN kepada Pakatan Harapan.

Difahamkan, ada beberapa nama lagi bakal didakwa dalam minggu-minggu yang seterusnya. 

Ada di antaranya sudah disiasat SPRM, manakala sebahagian lagi hanya menunggu masa untuk dipanggil sama ada untuk disiasat atau diambil keterangannya. (ShahbudinHusin 11/11/2018)

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena