Thursday 8 November 2018

[Video Pertanian usah dibiar MELUKUT DI TEPI GANTANG] Tahukah anda Industri Padi & Beras kita berada diambang krisis? MEMBINGUNGKAN! 'Menteri Kasut' lantik bekas menteri BN di UKM? Maszlee ini terlalu bijak untuk difahami manusia biasa, kata A Kadir Jasin.

Jumaat, 9 November 2018
Padi Rescue. Badan Bertindak Selamatkan Industri Padi Beras

Tahukah anda Industri Padi Dan Beras kita berada diambang krisis ? Anda peduli ?
Kempen ini bertujuan untuk menggerakkan usaha mewujudkan kembali *fungsi* Lembaga Padi Beras Negara (LPN) yang mana kini telah dibubarkan. Sejak itu, dilihat tiada koordinasi yang berkesan dalam Industri padi dan beras diperingkat penanaman padi, pemprosesan beras dan pemasaran beras tempatan.
Ini bukan masalah BERNAS semata-mata, masalah wujud di pelbagai peringkat rantaian bekalan padi dan beras. Bermula dari pengeluaran input benih, proses penanaman sehingga kemasukan beras import.
Kami tahu, mewujudkan kembali sebuah agensi kerajaan bukanlah sebuah keputusan yang tepat. Rasuah dan salah guna kuasa kadangkala berlaku dengan lebih dahsyat dalam agensi kerajaan. Sebab itulah, kami menegaskan bahawa FUNGSI LPN yang menjaga kepentingan industri tanpa unsur komersial perlu dikembalikan.
Kajian, advokasi dan lobi telah dilaksanakan sejak 2013 lagi. Keputusannya hampa. Kini, 'Its Time To Get Serious' . Sertai kami.
Sokong dan kongsikan video ini di media sosial dengan hashtag
#BelaPetani
#SelamatkanPadiBeras
#KembalikanFungsiLPN
#PertahankanKedaulatanMakananNegara

'Membingungkan' - Maszlee lantik bekas menteri BN di UKM

Penasihat media perdana menteri A Kadir Jasin menyindir Menteri Pendidikan Maszlee Malik susulan lantikan Abdul Wahid Omar sebagai pengerusi lembaga pengarah Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).
“Menteri Pendidikan Maszlee Malik terus membingungkan saya dengan tindakan-tindakannya – terbaru dengan melantik bekas pengerusi PNB Abdul Wahid Omar sebagai pengerusi lembaga pengarah UKM.
“Mungkin Maszlee tidak sedar bahawa Abdul Wahid sudah digugurkan dari PNB atau dia tidak setuju dengan pengguguran itu.
“Atau Maszlee ini terlalu bijak untuk difahami manusia biasa,” kata Kadir.
Tempat Wahid di PNB digantikan oleh bekas pengerusi Bank Negara Zeti Akhtar Aziz pada 1 Julai selepas beliau meletakkan jawatan.
Isnin lalu, Wahid, bekas menteri era BN, dilantik sebagai pengerusi lembaga pengarah UKM berkuat kuasa 1 November hingga 31 Oktober.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena