Saturday 19 January 2019

[Video Bunyi-bunyinya menang kali ini] Isyarat tidak baik jika BN menang!

Sabtu, 19 Januari 2019
Image may contain: 5 people, people smiling, suit and text
Image result for dr.m n anwar
Isyarat tidak baik jika BN menang, kata Mujahid


Naib Presiden AMANAH, Datuk Seri Dr Mujahid Yusof berkata, kemenangan BN pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Cameron Highlands akan memberi isyarat buruk memandangkan BN masih memainkan sentimen agama.

Padahal, jelasnya, institusi yang berkaitan dengan kepentingan Islam masih diketuai orang Islam bukannya DAP seperti yang didakwa Umno.

Tegasnya, orang Melayu dan masyarakat Islam di negara ini tidak wajar takut dengan DAP jika parti itu menang dalam pilihan raya termasuk pada 26 Januari ini.
“Jika BN menang, itu isyarat tidak baik kerana isu yang dimainkan oleh mereka masih isu agama, mereka akan kata habislah orang Islam jika DAP menang.

“Akan tetapi siapa pengerusi Lembaga Tabung Haji (TH)? DAP kah? Siapa menteri yang jaga agama? DAP kah? Tiba-tiba hari ini mereka (Umno) nak jadi ‘champion’ dalam isu ini pula,” ujarnya.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkenaan berkata demikian ketika berucap dalam Ceramah Perdana Pakatan Harapan (PH) di Felda Sungai Koyan di Lipis malam tadi.
Sehubungan itu, Dr Mujahid berpendapat orang Melayu dan masyarakat Islam di negara ini akan terus mundur jika isu agama serta bangsa menjadi sentimen dan salah satu agenda perjuangan mereka.

Menurutnya, perasaan takut dalam kalangan orang Melayu terhadap bangsa lain juga akan meningkat ekoran sentimen yang dimainkan oleh Umno dan BN sebelum ini.
Calon PH dari DAP, M. Manogaran berdepan dengan tiga lawan dalam saingan empat penjuru pada PRK P078 iaitu dari BN, Ramli Mohd. Nor serta dua calon bebas iaitu Sallehudin Ab. Talib dan Wong Seng Yee.

Berita penuh https://malaysiadateline.com/isyarat-tidak-baik-jika-bn-menang-kata-mujahid/

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena