Wednesday 9 January 2019

[Video WSJ dakwa hutang 1MDB FAKTOR KOS PROJEK CHINA] Tok berusaha menyelamatkan 'macai' Umno daripada tersungkoq! You Help Me, I Help You–1MDB! Hu hu huuu! Umno membayangkan wakili pembangkang di Cameron Highlands...

Khamis, 10 Januari 2019
Image may contain: one or more people, people sitting and indoor
Tok berusaha menyelamatkan 'macai' Umno daripada tersungkoq!
No photo description available.
ECRL Project - Map 
ECRL Project - Map
You Help Me,I Help You – 1MDB Bailout For Mega Deals Proves Najib Had Sold His Country To China... 

Umno bayangkan wakili pembangkang di Cameron Highlands

Umno memberi gambaran akan meletakkan calon dari parti mereka sebagai wakil pembangkan dalam pilihan raya kecil (PRK) Cameron Highlands yang akan diadakan 26 Jan ini.
Timbalan Presiden Umno yang menjalankan tugas presiden, Mohamad Hasan berkata calon berkenaan yang akan diumumkan BN esok telah mendapat persetujuan MCA dan MIC.
"Umno sudah bersetuju untuk kita pastikan calon yang mewakili BN pada PRK nanti boleh menguatkan parti dan beri kemenangan kepada parti.
"Perlu diingat, keadaan sudah berubah, dulu parti bawa calon, nama parti ada, letak siapa pun boleh menang. Tapi sekarang situasai berbeza... kita perlukan calon yang boleh bawa (kemenangan) kepada parti.
"Sebab itu saya katakan tadi, kita perlu membawa kepada mesyuarat majlis tertinggi untuk mendapatkan mandat Umno juga.
"MCA dan MIC sudah bersetuju," katanya selepas mempengerusikan mesyurat Majlis Tertinggi Umno di Kuala Lumpur lewat malam tadi.
Ketika diminta mengesahkan sama ada calon itu dari Umno atau sebaliknya, Mohamad berkata ia akan terjawab esok (Khamis).
Kerusi Cameron Highlands secara tradisinya ditandingi oleh calon MIC.
Bagaimanapun timbul spekulasi Umno akan meletakkan calonnya dan dikatakan bakal mempertaruhkan bekas pegawai polis Orang Asli Ramli Mohd Noor.
Ramli, 61, pernah menjadi penolong pesuruhjaya polis, yang merupakan jawatan paling tinggi pernah dijawat Orang Asli dalam jabatan itu.
Mengulas lanjut, Mohamad berkata PRK Cameron Highlands akan menjadi penanda aras kepada kekuatan BN.
Ia akan menjadi penentu sejauh mana BN dihati rakyat ataupun sebaliknya.
"Cameron Highlands amat penting, ia menjadi penanda aras, sejauh mana keberkesanan kita dan sejauh mana BN dalam hati rakyat, ia kerusi yang perlu kita pertahankan," jelasnya lagi.
BN akan mengumumkan calonnya di sebuah hotel di Kuala Lumpur jam 11 pagi esok (Khamis).
PRK Cameron Highlands diadakan selepas Mahkamah Pilihan Raya mengarahkan kerusi berkenaan dikosongkan susulan mendapati berlaku pembelian undi pada PRU ke-14.
Pada PRU itu, Naib Presiden MIC, C Sivarraajh memenangi kerusi Cameron Highlands dalam pertarungan lima penjuru, mengatasi calon DAP M Manogaran dengan beza undi 597.
Bagaimanapun, bagi PRK kali ini, Sivarraajh tidak bertanding selepas SPR menetapkan beliau hilang kelayakan dan tidak dibenarkan mengundi selama lima tahun.
Masyarakat Orang Asli mewakili 20 peratus daripada keseluruhan 32,048 pengundi Cameron Highlands. 
Pengundi Melayu mewakili 34 peratus, Cina 30 peratus, dan pengundi India sebanyak 15 peratus.
mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena