Tuesday 5 August 2014

Israel Undur Sepenuhnya Dari Gaza & Stupid America...

Selasa, 5 Ogos 2014

Gaza: Israel Undur Sepenuhnya Dari Gaza

Nampaknya mereka cepat-cepat angkat kaki dari peperangan yang tak mungkin mereka menangi!

Kata-kata ugutan berdegar-degar menutup malu.....

Israel withdrew 'completely' from Gaza Strip: Spokesman 
05 August 2014 08:51 (Last updated 05 August 2014 09:40)
by Turgut Alp Boyraz

The Israeli army spokesman told the Anadolu Agency army forces withdrew from the enclave at 8a.m. local time
Posted by 

Hamas belum dikalahkan 


Akhbar Haaretz melaporkan bahawa anggota Knesset (badan perundangan) dari parti-parti pembangkang dan kerajaan mengkritik keras tindakan Netanyahu mengundurkan tentera darat dari Gaza. 

Menteri Pelancongan Uzi Landau mengatakan tentera Israel hilang fokus utama iaitu menghalang pelancaran roket dari Hamas apabila sibuk memusnahkan terowong-terowong. Dia menambah: “Kita tidak melihat apa-apa pencapaian dramatik pun dalam operasi ini, tidak berbaloi dengan harga tinggi yang telah kita bayar.” 


Menteri Pelancongan Uzi Landau mengatakan tentera Israel hilang fokus utama iaitu menghalang pelancaran roket dari Hamas apabila sibuk memusnahkan terowong-terowong. Dia menambah: “Kita tidak melihat apa-apa pencapaian dramatik pun dalam operasi ini, tidak berbaloi dengan harga tinggi yang telah kita bayar.” 

Danny Danon dari parti Likud pula dipetik berkata: “Hamas belum dikalahkan dan kita sudah pun boleh menghitung hari untuk bermulanya pusingan seterusnya dalam pertembungan ini. Jika Hamas tidak dikalahkan, kita tidak akan dapat hidup dengan aman untuk jangka masa yang panjang. Kerajaan sepatutnya bertempur dengan Hamas, tetapi memberi arahan untuk berundur pula.”

Stupid America 
 
"Setiausaha Amerika Syarikat; John Kerry meminta Hamas supaya segera memulangkan semula tentera Israel yang ditawan mereka.." 

Laporan Media Israel berkaitan tenteranya yang hilang pagi tadi. 

Akhbar Yedioth Ahronoth menyebut bahawa seorang tentera skuad khas Israel menceritakan pasukannya diserang hebat pada pagi Jumaat dalam jam 9:30 AM. Mereka diserang dari segenap penjuru di Timur Bandar Rafah. 

Dalam cerita terperinci oleh tentera tersebut menyebut bahawa pejuang Palestin keluar daripada beberapa buah lubang dan salah seorang daripada mereka meluru lari ke arah sebuah Jeep dan meletupkan diri bersama tentera Israel yang di dalamnya, kemudian barulah menyerang kami dengan hujan peluru. 

Beberapa tentera Israel mati terbunuh di tempat kejadian, dan pejuang kembali memasuki lubang terowong selepas berjaya menggempur pasukan tentera elit tersebut. 

Dalam sumber yang lain TV 10 Israel menyebut; Pertempuran dahsyat terjadi antara tentera khas Israel selepas tentera Israel diserang dari belah belakang kemudian bertempur dalam jarak 0 meter. 

Yang mengelirukan pasukan tentera Israel adalah pejuang Palestin keluar daripada pelbagai arah dan membuatkan askar Israel jatuh ke dalam perangkap pejuang, memberikan mereka peluang untuk menculik seorang tentera Israel berpangkat Leftenan. 

Beberapa tentera yang tercedera dan mati dibawa oleh helikopter 
ke Hospital Tentera Sooroka. 

"kami tidak mengetahui sama ada dia masih hidup atau telah mati.." 

Timbalan Ketua Biro Perhubungan Luar HAMAS, Dr Usamah Hamdan: 

Delegasi Palestin yang akan mengadakan rundingan, akan tiba di Kaherah, Mesir pada awal pagi esok, hari Ahad. Beliau memberikan pene...gasan bahawa negara serantau telah memberitahu Perdana Menteri Israel, Netanyahu bahawa peperangan di Gaza telah memberikan penghinaan kepadanya dan meletakkannya dalam kerugian yang amat besar. 

Usamah Hamdan menambah lagi bahawa pengunduran tentera Israel dari operasi serangan darat di Gaza tidak sesekali akan menghentikan pertempuran ini kerana Israel akan meneruskan permusuhannya dengan Palestin. Perkara ini telah memberikan hak kepada para pejuang Palestin untuk melakukan operasi mereka dan tiada siapa pun boleh menyalahkan mereka atas apa yang mereka sedang lakukan. 

Sepertimana yang diberitakan oleh Hospital Israel, jumlah tentera elit Israel yang terbunuh ialah 200 orang dan 1000 lagi tercedera, 300 daripadanya berada dalam keadaan kritikal. 

Sumber: Wekalah Shehab
TKO.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena