Sunday 27 May 2018

[Video 'Bail out' 1MDB terbesar dalam sejarah & Gobind lawat Bernama] TAHUKAH ANDA? Isham Jalil adalah seorang drpd 17,000 org LANTIKAN POLTIK yg membazirkan duit rakyat semata2 utk ampu Najib & BN! Najib perlu jelaskan juga mana pergi RM33 bilion dana 1MDB.

Ahad, 27 Mei 2018

Foto Suara Rakyat.
TU DIA !!!. ada hati gesa Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Seri Mohd Shukri Abdull supaya undur diri drpd siasat 1MDB & Najib Razak.

KENAPA TAKUT SANGAT Najib disiasat SPRM.. Biarkan SPRM siasat utk menentukan samada Najib bersalah atau tidak terpalit dgn skandal 1MDB.

Berani Kerana Benar, takut Kerana Salah !!!

TAHUKAH ANDA.. Isham Jalil adalah seorang drpd 17,000 org LANTIKAN POLTIK yg membazirkan duit rakyat semata2 utk ampu Najib & BN yg berjawatan Pegawai Khas Najib.

'Najib perlu jelaskan mana pergi RM33 bilion dana 1MDB'

Menteri Kewangan Lim Guan Eng menggesa bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan ke mana wang yang kesemuanya berjumlah AS$8.33 bilion (kira-kira RM33 bilion) dalam dana 1MDB.
"Ke mana perginya wang sejumlah AS$1.83 (RM7 bilion) billion yang dilaburkan ke dalam satu usaha sama bersama dengan PetroSaudi International Ltd di antara tahun 2009 dan 2011?
"Ke mana perginya wang bon sejumlah AS$S3.5 bilion (RM14 bilion) yang diterbitkan pada tahun 2012 yang bertujuan asal untuk membeli loji-logi pejana kuasa di Malaysia?
"Ke mana perginya wang bon sejumlah AS$3.0 bilion (RM12 bilion) yang diterbitkan pada tahun 2013 untuk pembangunan TRX?" katanya dalam kenyataan media hari ini.
Lim berkata demikian seagai membidas Najib yang pada Jumaat lalu menafikan kenyataan menteri kewangan itu bahawa kerajaan membelanjakan hampir RM7 bilion untuk 'bail out' 1MDB.


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena