Wednesday 30 May 2018

[Video RM40 juta membeli hak penyiaran FIFA World Cup 2018 Russia & Sah! RTM siar Piala Dunia 2018] 2 Muka Pas SEBELUM World Cup Russia, Aik cemburu tengok Mohamad Sabu jadi menteri ke?

Rabu, 30 Mei 2018

FIFA World Cup 2018 Russia (Official Video)


Putrajaya peruntuk RM40 juta untuk RTM siar Piala Dunia


RTM akan menyiarkan 41 daripada 64 perlawanan Piala Dunia 2018, di mana 27 perlawanan akan ditayangkan secara langsung manakala 14 perlawanan lain disiar melalui siaran tertangguh.
Menteri Komunikasi dan Multimedia Gobind Singh Deo berkata kabinet memperuntukkan RM40 juta untuk membeli hak penyiaran berkenaan.
Gobind berkata butiran mengenai bagaimana peruntukan berkenaan dibelanjakan akan dijelaskan semasa taklimat khas mengenai kewangan negara esok.
"Secara keseluruhan, saya boleh katakan sekarang angka yang kabinet bahas sebelum ini ialah RM40 juta.
"Sudah tentu akan ada penaja dan sebagainya dan mereka akan menyerap sebahagian besar daripadanya," katanya selepas mempengerusikan pertemuan dengan pegawai kementeriannya petang ini.
Mk.

SEBELUM DAN SELEPAS...


Sebelum PRU4, Hadi Awang menggesa pengundi agar menolak DAP yang disifatkannya gagal menjadi kerajaan yang bersih serta kerana pemimpinnya yang bukan muslim serta dianggap anti Islam.
Tidak cukup dengan itu, Hadi juga menyifatkan parti-parti Melayu dalam Pakatan Harapan yang bekerjasama dengan DAP ibarat "lembu kenyang" yang tidak akan berbuat apa-apa untuk mempertahankan Islam.
Tapi selepas PRU14 dan setelah DAP menjadi sebahagian daripada kerajaan bersama Pakatan Harapan, nada Hadi tiba-tiba berubah.

Beliau kini memuji DAP yang dianggapnya matang berikutan tidak lagi mengeluarkan kenyataan yang boleh menjejaskan keharmonian umat Islam, malah sedia untuk bekerjasama dengan parti itu jika dihulurkan tangan oleh Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng.
Aikk...cepatnya berubah nada?

Cemburu tengok Mohamad Sabu jadi menteri ke?
Hmmmmm........(ShahbudinHusin 30/05/2018).

Russia World Cup 2018 Stadiums


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena