Sunday 27 May 2018

[Video Cerita Sebenar Tipu Helah Najib TERBONGKAR & Mat Sabu Keutamaan buat masa ini basmi rasuah] Syed Saddiq sokong tutup BTN.

Ahad, 27 Mei 2018


Image may contain: text

Syed Saddiq sokong tutup BTN


Ketua Pemuda Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Syed Saddiq Syed Abdul Rahman menyokong cadangan supaya Biro Tatanegara (BTN) ditutup kerana ia dilihat sudah lari daripada landasan sebenar penubuhannya.
Syed Saddiq berkata asas penubuhan BTN itu yang pada awalnya untuk meningkatkan semangat patriotisme, dimanipulasi untuk kepentingan politik.
"Saya lihat ia medium memperkukuhkan satu parti politik dengan menghasut satu kaum agar membenci kaum lain dan matlamat asalnya dah hilang sebab itu saya rasa BTN tidak diperlukan lagi," katanya kepada pemberita selepas Majlis Pembahagian Makanan Berbuka Puasa beberapa kelab motosikal berkuasa tinggi kepada anggota polis trafik serta gelandangan di sekitar Jalan Tuanku Abdul Rahman, di Kuala Lumpur hari ini.
Beliau yang juga anggota Parlimen Muar itu mengulas cadangan anggota Parlimen Setiawangsa Nik Nazmi Nik Ahmad supaya BTN ditutup.
Nik Nazmi menyifatkan biro itu sebagai “sangat memihak dan bersifat toksik terhadap perpaduan sejati negara” dan masih beroperasi dalam “kerangka Perang Dingin” sedangkan dunia sudah berubah.
Syed Saddiq berkata patriotisme dan aspek kemasyarakatan dalam kalangan golongan belia boleh diterap melalui sistem pendidikan negara yang dilihat jauh lebih baik dan efisyen.
– Bernama

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena