Saturday, 26 May 2018

[Video Ketua Puteri Umno Pula Tak Mahu Bertanding Jawatan & Mengejutkan Zahid Hamidi Akhirnya Sudah Terduduk] PCB menanggung kerugian bersih RM340.6 juta tahun 2017, DAP gesa lembaga pengarah letak jawatan! Tolong bayar hutang negara RM1 trilion- Nga sumbang RM16K, Kah Woh RM8K, & V Sivakumar RM10K.

Sabtu, 26 Mei 2018



DAP gesa lembaga pengarah Perak Corporation Berhad letak jawatan

DAP Perak menggesa semua anggota Lembaga Pengarah Perak Corporation Berhad (PCB) meletak jawatan dengan segera berikutan dakwaaan tahap pengurusan yang lemah selain syarikat milik kerajaan negeri itu mengalami kerugian yang besar.
Pengerusinya, Nga Kor Ming berkata PCB yang merupakan anak syarikat Perbadanan Kemajuan Negeri Perak (PKNP) boleh mengalami kebankrapan antaranya disebabkan daripada peningkatan hutang bagi pembinaan taman tema Movie Animation Park Studios (MAPS) di Meru Raya.
"Pelantikan mereka (anggota lembaga pengarah) adalah pelantikan politik... mereka tidak berupaya untuk menguruskan syarikat milik kerajaan Perak ini (PCB). Mereka perlu letak jawatan dengan segera dan saya meminta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menjalankan siasatan terhadap syarikat itu.
"Saya tidak ingin buat sebarang tuduhan, tapi saya rasa adalah tanggungjawab SPRM menjalankan siasatan supaya mereka yang terlibat dalam salah laku penyelewengan harus ke muka pengadilan," katanya dalam satu sidang media di Ipoh hari ini.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas mengenai laporan akhbar pernigaan The Edge Markets pada 23 Mei lalu yang menyebut “PCB menanggung kerugian bersih RM340.6 juta dalam tahun kewangan 2017 dan setakat akhir 2017, liabiliti semasa melampaui aset semasa sebanyak RM158.5 juta”.
Dalam maklumat kepada Bursa pada 23 Mei, kumpulan itu berkata juruaudit telah menonjolkan kemerosotan nilai yang mengakibatkan kerugian RM167.2 juta.
Mengulas lanjut, Nga berkata setakat ini jumlah pinjaman bagi pembinaan MAPS adalah sebanyak RM280 juta dan Pakatan Harapan telah beberapa kali membincangkan perkara itu yang mana kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak sepatutnya membina taman tema tersebut sebaliknya memberi fokus kepada rakyat.
Nga berkata pihaknya telah memaklumkan perkara itu kepada Menteri Besar Perak Ahmad Faizal Azumu untuk tindakan lanjut kerana ia merupakan masalah besar yang perlu diselesaikan.
"Sama ada MAPS akan ditutup atau tidak, saya juga akan serahkan kepada kebijaksanaan menteri besar Perak kerana kerajaan negeri terpaksa mencari jalan yang terbaik supaya kita tidak terus menanggung kerugian," katanya.
Nga yang juga Anggota ParlimenTeluk Intan turut mengumumkan pemberian sumbangan sebanyak RM16,000 kepada kerajaan Malaysia sebagai bantuan untuk menyelesaikan hutang negara yang kini sudah mencecah RM1 trilion.
Selain Nga, Anggota Parlimen Ipoh Timur Wong Kah Woh serta Anggota Parlimen Batu Gajah V. Sivakumar masing-masing memberi sumbangan RM8,000 manakala ADUN Kepayang Dr Ko Chung Sen menyumbang RM10,000.
- Bernama
Mk.

2 comments:

AMISHA said...


KABAR BAIK!!!

Saya selalu berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan peminjam yang meminjamkan uang tanpa membayar terlebih dahulu.

Jika Anda mencari pinjaman, perusahaan ini adalah semua yang Anda butuhkan. setiap perusahaan yang meminta Anda untuk biaya pendaftaran lari dari mereka.

saya menggunakan waktu ini untuk memperingatkan semua rekan saya INDONESIANS. yang telah terjadi di sekitar mencari pinjaman, Anda hanya harus berhati-hati. satu-satunya tempat dan perusahaan yang dapat menawarkan pinjaman Anda adalah SUZAN INVESTMENT COMPANY. Saya mendapat pinjaman saya dari mereka. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang sah di internet. Lainnya semua pembohong, saya menghabiskan hampir Rp35 juta di tangan pemberi pinjaman palsu.

Tanpa biaya transfer,
Pembayaran yang fleksibel,
Suku bunga rendah,
Tanpa biaya pendaftaran,
Layanan berkualitas,
Komisi Tinggi jika Anda memperkenalkan pelanggan

Hubungi perusahaan: (Suzaninvestment@gmail.com)

Email pribadi saya: (Ammisha1213@gmail.com)

Unknown said...

Akan Anda tanggapi pinjaman 24 jam dan dapat diandalkan hari ini suku bunga 2%. CLINTONMAXWELLLOANCOMPANY adalah salah satu yang terbaik di dunia dan perusahaan pinjaman ini menyediakan semua jenis pinjaman.
Untuk informasi lebih lanjut, hubungi kami melalui e-mail: clintonmaxwellloancompany@gmail.com

Kami membayar semua jenis pinjaman, seperti:
* Perbaikan rumah
* Pinjaman Penemu
* Pinjaman Otomatis
Pinjaman Konsolidasi Utang
* Garis kredit
* Pinjaman Bisnis
* Pinjaman pribadi
* Pinjaman internasional.

Silakan menulis kembali jika tertarik untuk informasi lebih lanjut melalui kami di bawah ini
EMAIL: clintonmaxwellloancompany@gmail.com

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena