Friday 8 February 2019

[Live PAS KANTOI MENIPU DEPAN SPRM?] Sekali SPRM GERTAK terus mengaku! Pemimpin PAS didakwa memiliki kereta mewah "BMW525, Mini Cooper, Toyota Vellfire, Toyota Camry, Toyota Fortuner, Porche Cayman, Range Rover, Audi A6, Toyota Vellfire dan Toyota Altis, Volkswagen Passat, Audi Q7, Mercedes Benz, dan motor BMW.

Jumaat, 8 Februari 2019
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, tersenyum, teks
Pakatan Harapan Supporters
Tiba-tiba mengaku rakaman ana tahu memang benar. Tapi beri alasan tak faham konteks. Dalam video kan kata TGNA tu anggap Nik Abduh anak derhaka, jadi macamana ATGNA nak bersama dengan orang Islam makan rasuah lagi-lagi wang dari 1mdb yang di rompak Najib.
SPRM akan memberi perhatian kepada kereta mewah, motosikal berkuasa tinggi dan banglo milik beberapa pemimpin PAS dalam siasatan terkininya terhadap beberapa pemimpin parti itu.

Menurut sumber SPRM, agensi tersebut telah mengenal pasti beberapa pemimpin PAS menggunakan kereta mewah dan juga membeli rumah banglo.
"Sekurang-kurangnya lapan pemimpin PAS akan dipanggil ke siasatan ini," katanya kepada Malaysiakini.
Beliau turut menyenarai pendek bahawa seorang bekas pemimpin PAS didakwa memiliki kereta-kereta mewah bernilai hampir RM1.5 juta dan sebuah rumah banglo berharga RM3 juta di Bangi," katanya.
"BMW525, Mini Cooper, Toyota Vellfire, Toyota Camry dan Toyota Fortuner. Laporan memberitahu beliau membeli kereta-kereta mewah ini secara tunai," tambah sumber yang mengetahui butiran siasatan itu.
"Manakala, tujuh pemimpin lain didakwa menyalahgunakan dana membeli Porche Cayman, Range Rover, Audi A6, Toyota Vellfire dan Toyota Altis, Volkswagen Passat, Audi Q7, Mercedes Benz, motor BMW dan sebagainya.
"Turut dalam radar adalah pembelian nombor plat VIP oleh pemimpin-pemimpin ini.
“Dipercayai sekurang-kurangnya dua pemimpin PAS membelanja hampir RM100,000 setiap seorang untuk membeli nombor plat VIP ini," katanya lagi.
Untuk rekod, SPRM hari ini memanggil bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa dan Ahli Parlimen Bachok Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz untuk mendapat keterangan berkenaan dakwaan dana RM90 juta.
Presiden PAS Hadi Awang hari ini berkata parti itu terbuka dan sedia bekerjasama dengan SPRM dalam siasatan itu.
Beliau juga menegaskan kewangan PAS disumbangkan oleh anggota-anggotanya yang mencecah angka sejuta orang.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena