Sunday 3 February 2019

[Video Penduduk 'berdepan' Hadi, 'PAS ada ambil RM90 juta tak?'] Rani Kulup: Abah Kau la Lobaii! Siti Clare Brown tersenyum, lebai pula terlondeh serban...Jelas kepada dunia Hadi dan 17 pemimpin PAS lain menerima rasuah? Alahai Bosskul!

Isnin, 4 Februari 2019
Cer dengar Lebai Hadi kata apa.. mari analisis jap..!!
1. Saman di England. Husam dan ramai lagi tuduh pas ambik duit umno 90juta. Kat Malaysia kata nak saman napa tak saman sampai skrg?
2. Siapa si kitul konon pujuk suruh tarik saman tu? Tah2 wayang je. Dah mmg plan awal2 lagi akan tarik. Si kitul tu watak konon2 nak jadi kambing hitam.
3. Last sekali Hadi kata kalau kita tarik balik saman maknanya betul la tuduhan mereka tu.
Sekarang apa? Betul la kan 90 juta kalian kaut awal2 lagi? Sebab tu konar keluar PH. Ikot telunjuk BN?
Image may contain: 3 people, text that says 'Clare gembira kebenaran sudah nyata Saya tidak berganjak. Pemimpin PAS memang menerima Duit haram 1MDB 90 juta dari Najib Razak, walaupun ada cubaan menutup mulut saya dan memperlecehkan saya sebelum PRU lalu," kata Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown Siapa yg bohong org putih kafir atau ulama pas?'
Image may contain: 1 person, text that says 'Tweet Abdul Rani Kulup Fans @KulupFans Sorong papan tarik papan Buah Keranji dalam Perahu Suruh saman Pak Haji saman Suruh diadili Pak Haji X mahu. Abah Kau la Lobaii.. Translate Tweet'
Siti Clare Brown tersenyum, lebai pula terlondeh serban... 
Image may contain: 1 person, eyeglasses, beard and text
Lihat dari kenyataannya, matanya yg terbeliak, air lior bersembur, janggut sejemput menggigil para lebai puyuh angguk dan menjerit 'takbir' menggetar anak lidah. Tentulah editor kafir Sarawak Report (SR) akan terkencing menghadapi saman malu dari pemimpin parti lebai ini.  

Kononnya Presiden PAS bernama Haj Hadi Awang, pencetus fatwa songsang Amanat Hj Hadi yg mengkafirkan UMNO, akan menentang 'kemungkaran' wanita kulit putih kafir yang memfitnah dia dan kabilah 17 pemimpin PAS lain, kononnya menerima rasuah RM90 juta dari maharaja perompak kelas cakrawala bernama Najib Razak yang kini meroyan menunggu masa untuk pindah ke Sg Buloh. 

Lazimnya para pemimpin PAS tidak perlu bergolok bergadai jubah, ketayap atau serban untuk mencari dana. Demi perjuangan parti Islam yang songsang perjuangannya lebai-lebai puyuh akan memberi derma. Untuk menyaman wanita kafir SR dikatakan RM2.1 juta diderma lebai-lebai puyuh.  

Dongeng yg dijaja kepada ayam, itik, buaya, siamang, lembu dan kerbau balaq serta lebai2 puyuh para pemimpin PAS difitnah oleh wartawan kafir. Bukankah Hj Hadi, menurut Mursyidul Am PAS, bermimpi bertemu dengan Nabi Muhammad saw? Tentulah tubuh badannya, jiwanya, mindanya, perjuangannya 'direstui' Nabi? Betul ke? 

Sebenarnya kita tidak tahu dia menemui Nabi atau maharaja syaitan. Hj Hadi sendiri tidak berani mendedahkan mimpinya kepada lebai-lebai puyuh. Lucu bin hairan tiba-tiba Hj Hadi menarik balik samannya dan minta diselesaikan di luar mahkamah dengan editor kafir itu.  

Sebelum ini dia dan para lebai penyu menangis sudah putar serban kononnya PAS menang! Ini penipuan namanya. Lebai-lebai puyuh ditipu oleh presiden mereka sendiri. Inilah jenis ular dalam semak yg memimpin lebai-lebai penyu menangis dan puyuh-puyuh bodoh yang sudah hulur derma sebanyak RM2.1 juta untuk bayar kos guaman. 

Sekarang dunia ketawa bersama beruk, babi montel, biawak, buaya, lembu dan kerbau balaq bagaimana Hj Hadi tak berani meneruskan tindakan undang-undang menentang wartawan kafir itu. Editor SR dalam kenyataannya tetap tidak menarik balik artikelnya yang menuduh Hj Hadi dan 17 pemimpin PAS menerima rasuah dari Najib Razak.  

Sebenarnya Hj Hadi londeh serban, menggeletar jangguit hendak meneruskan perbicaraan. Mungkin dia tahu akan kalah. Mungkin juga maharaja perompak yg merasuahnya kini menunggu masa dijeblos ke Sg Buloh. Mungkin dia takut hadapi saman balik dari SR terhadapnya. 

Apakah umat Islam boleh belajar dari peristiwa ini?. Hj Hadi dianggap sebagai ulama munafiq yg mengkafirkan UMNO, menyebabkan perpecahan keluarga dan sembahyang jumaat dua imam di masa lalu.  

Jelas kepada dunia Hj Hadi dan 17 pemimpin PAS lain menerima rasuah. Lepas ini penyu Terengganu akan menangis tak berlagu bila SPRM akan beramah mesra pula dengan Hj Hadi dan 17 kabilah PAS yang sama-sama terima rasuah itu. Para lebai terjun dengan jubah dan janggut mereka biarkan, bkiarkan. - Yahaya Ismail
Tumpang sekole.

1 comments:

nick said...

Hj hadi perlu ingat bahawa tindakannya menarik balik saman keatas SR, Hj hadi telah membebaskan pihak SPRM dan AG untuk melakukan pendakwaan kepada gerombolan2 yang telah dok kongsi makan beramai2 duit curi 1MDB. LGE minggu lepas sekali lagi menyeru gerombolan2 yang dok sama2 merasa duit curi tu supaya memulangkan balik duit rakyat. Ini semua adalah amaran kepada mereka2 itu bahawa pada masa ini pihak SPRM dan AG sudah tiada halangan untuk melanjutkan tindakan undang2 yang sebelum ini terhenti bagi membolehkan segala bukti2 pencurian2 dan tindakan makan duit haram oleh suku sakat najib dpt didedahkan di mahkamah London. Tetapi setelah Hj Hadi menarik balik samannya, Dia berserta kuncu2nya mesti bersiap sedia menghadapi tindakan undang2 oleh Kjaan yang sudah semestinya berusaha untuk mengambil balik wang2 curi yang telah dibalun oleh Hj hadi and geng. Ini yang dikatakan keluar mulut harimau masuk mulut buaya! Agak2nya geng2 yang menggelarkan diri mereka anjing2 lebih kuat dan lebih gagah dari harimau Malaysia iaitu Kjaan persekutuan yang diwakili oleh SPRM dan AG?

Nick.
Cape Tiger.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena