Wednesday 30 December 2015

SU PAS Pulang Pinang gagal cabar pemecatannya...Mahkamah arah Iszuree bayar kos RM5,000 kepada MMKNPP & RM5,000 lagi kepada MBPP.

Rabu, 30 Disember 2015

SU PAS Pulang Pinang gagal cabar pemecatannya daripada MBPP

Mahkamah Tinggi Pulau Pinang hari ini, menolak semakan kehakiman yang difailkan Setiausaha PAS negeri, Iszuree Ibrahim bagi mencabar keputusan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Pulau Pinang berhubung pemecatannya daripada semua daripada semua jawatankuasa tetap Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) tahun lalu.

Pesuruhjaya Kehakiman, Collin Lawrence Sequerah juga mengarahkan Iszuree membayar kos sebanyak RM5,000 kepada defendan pertama dan ketiga iaitu MMKNPP dan kerajaan negeri serta RM5,000 lagi kepada MBPP.

November tahun lalu, Iszuree memfailkan permohonan bagi mencabar tindakan kerajaan negeri Pulau Pinang kerana mengeluarkan beliau daripada semua jawatankuasa tetap MBPP.

Beliau juga memohon responden pertama, kedua dan ketiga membayar ganti rugi kepadanya seperti yang ditaksirkan oleh mahkamah kelak dan kos permohonan sampingan ditanggung serta dibayar oleh ketiga-tiga responden dalam apa keadaan sekalipun.

Permohonan itu difailkan Iszuree, yang juga Ahli Majlis MPPP sejak tahun 2010, menerusi peguamnya, Mohd Harris Abdullah.
Kedah Lanie.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena