Sunday 20 December 2015

Sudahlah SEKERAP murah, Internet Malaysia 2x LEBIH LEMBAP 'SLOW' daripada Thailand & Sri Lanka! Macam siput babi.

Isnin, 21 Disember 2015
Kalau KERAjaan UMNO-MALANGsia gunakan alasan harga getah dunia jatuh...

MENGAPA di Thailand (3.9 juta tan) yg keluarkan getah 4.5 kali ganda melebihi kadar pengeluaran M'sia (845,000 tan) BOLEH membayar harga 1.95 KALI GANDA LEBIH TINGGI (HAMPIR 2 KALI GANDA) kpd penoreh & pekebun mereka ??!!!

TAHUKAH ANDA !!.. Dlm bancian RISDA (Dis. 2013) MELAYU-77%, Cina-20%, India-1%, Org asli-0.4% dan lain2-0.9% bergantung kehidupan pada sektor ini.. DI MANA KETUANAN MELAYU-UMNO membela melayu !!!

Nak tanya sikit.... Benarkah MAJORITI rakyat M'sia lebih suka internet slow mcm siput babi, dgn alasan sbb murah ??!!

TAHUKAH ANDA, TERKINI.. bagi suku ke-3 2015, internet Malangsia 2 KALI LEBIH LEMBAP 'SLOW' drpd Thailand & lebih slow dari Sri Lanka.

Kan Mahathir dah kata.... "UMNO dipenuhi lebih ramai ORANG BODOH.." PENYOKONG UMNO LAGI LAH BODOH !!!

Internet Malaysia 2x lebih perlahan daripada Thailand

 | December 19, 2015
Tapi Malaysia laju sedikit daripada Vietnam!
internet
KUALA LUMPUR: Kadar purata kelajuan sambungan internet Malaysia terbukti merosot bagi suku ketiga 2015, malah dua kali ganda lebih perlahan daripada Thailand.
Hasil tinjauan sedunia oleh penyedia rangkaian penghantaran kandungan (content delivery network), Akamai Technologies mendapati kelajuan sambungan internet di Malaysia adalah 4.9 megabit sesaat (Mbps) sahaja, berbanding Thailand 8.2 Mbps.
Kadar purata itu juga meletakkan Malaysia di belakang Sri Lanka (5.1 Mbps), Taiwan (10.1 Mbps) dan Singapura (12.5 Mbps).
Namun sukacita dilaporkan bahawa Malaysia berada di hadapan Vietnam (3.4 Mbps), Indonesia (3.0 Mbps) dan Filipina (2.8 Mbps).
Hasil tinjauan yang dijalankan pada Julai hingga September lalu itu dihimpunkan dalam laporan State of the Internet yang diterbitkan pada 16 Disember lalu.
Memetik laporan Bernama, Akamai mendapati rakyat Malaysia antara yang paling banyak berhubung secara global, malangnya ia tidak berpadanan dengan kelajuan yang diingini mereka.
“Kira-kira 87 peratus pengguna internet Malaysia melayari video secara kerap dan angka itu dijangka meningkat menjelang tahun depan.

“Bagaimanapun, kadar kelajuan sambungan sekarang tidak mungkin dapat menampung permintaan bagi melayari video di Malaysia,” katanya.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena