Saturday 9 April 2016

[Video] "Saya akan cabar pertuduhan terhadap saya, akan terus dedah" kata Rafizi...Saya ambil risiko penjara kerana ia betul.

Ahad, 10 April 2016

Rafizi: Saya ambil risiko penjara kerana ia betul untuk dilakukan

Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli bertegas bahawa mendedahkan dokumen Akta Rahsia Rasmi (OSA) dokumen adalah perkara yang betul untuk dilakukan dalam perjuangannya menentang rasuah dalam kerajaan, walaupun dikritik kerana mengambil risiko dipenjara dan kehilangan kerusi Parlimen untuk sesuatu yang remeh.
"Saya perlu katakan ini, ia adalah satu bahagian yang yang saya tidak bersetuju dengan majoriti rakyat. Saya sentiasa melakukan apa saja mengikut suara hati - bahawa ia adalah perkara yang betul untuk dilakukan, "katanya kepada Malaysiakini.
"Saya minta maaf, tiada apa yang boleh saya lakukan mengenainya, begitulah saya dibesarkan. Tidak kira apa yang seluruh dunia fikirkan, suara hati saya adalah perkara yang paling penting pada saya daripada apa-apa yang lain. "
Baru dibebaskan dari tahanan reman, ahli Parlimen Pandan diikat jamin selepas mengaku tidak bersalah terhadap dua pertuduhan di bawah OSA.
Walaupun ada yang memuji tindakannya mendedahkan dokumen sulit mengenai Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) dan 1MDB, namun ramai juga yang mengkritik bahawa dia boleh kehilangan kerusi Parlimen hanya untuk sekeping kertas, atas alasan dia lebih bernilai berjuang di luar, daripada di dalam sel.
Rafizi, bagaimanapun, berbeza pandangannya mengenai perkara itu.
"Tidak kira betapa hebatnya anda sebagai seorang ahli politik, apabila anda fikir anda begitu penting, dan anda perlu membuat perkiraan, saya rasa itu salah," katanya.
Naib presiden PKR itu menegaskan bahawa sepatutnya tidak ada sebarang perkiraan dibuat apabila memperjuangkan sesuatu yang betul dan melakukan perkara yang betul.
Masalah masyarakat, kata beliau, ialah kerana kebanyakan orang mengira risiko.
"Jika saya perlu berjalan melalui pintu penjara demi untuk melakukan perkara yang betul, biarlah," kata Rafizi, yang mengakui bahawa dia bernasib baik kerana keluarganya sehaluan dengannya.
Beliau juga mengingatkan orang ramai bagaimana perjuangan tertentu tidak dapat bertahan kerana hanya dua atau tiga orang.
"Jika begitulah orang berfikir, maka perjalanan kita masih jauh."
Sementara itu, bercakap mengenai masa ketika dia direman selama tiga hari, beliau berkata anggota polis adalah baik dan sangat profesional.
Katanya, dia berkongsi sel dengan dua remaja berusia 16 dan 17 tahun.
Malaysiakini

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena