Saturday 17 September 2016

[Video] Hutang pelajar RM4.5 juta: 150 pelajar jurusan perubatan di Mesir bakal disingkir..."Rosmoh Mansor Bazir Wang Sewa Jet RM86.4 Juta Rakyat Yang Tanggung"

Ahad, 18 September 2016


Tabung Haji, KWSP, KWAP. LTAT & TNB.. telah disundalkan

Kini PERKESO PULA, RM800 JUTA !!!

YANG BELUM LAGI DISUNDALKAN.. adalah PNB.

Jangan lupa, Najib dah umumkan ex-menteri Najib, Wahid Omar jadi Pengerusi PNB berkuatkuasa SEMALAM (1/8/2016)...

JENG!!.. JENG!!.. JENG!!..


Mana satu yang sudah DISUNDALKAN..

dan YANG BELUM DISUNDALKAN LAGI oleh Penyangak Negara ??

Penat2 korang bekerja siang malam, last2 ada plok yang selamba nak songlap...

Hutang pelajar RM4.5 juta: Kerajaan hantar pegawai ke Mesir

Rombongan diketuai Timbalan Ketua Setiausaha, Datuk Kamel Mohamed
Rombongan diketuai Timbalan Ketua Setiausaha, Datuk Kamel Mohamed
Rombongan Kementerian Pendidikan Tinggi (KPT) akan mengesahkan maklumat pelajar di Mesir yang dilaporkan menanggung hutang yuran mencecah RM4.5 juta.
Kementerian tersebut, dalam satu kenyataan hari ini berkata, rombongan diketuai Timbalan Ketua Setiausaha (Pengurusan), Datuk Kamel Mohamed itu bagi mendapat gambaran penuh isu dihadapi pelajar Malaysia di sana.
“Kami harap universiti mereka dapat menyelaraskan kadar hutang ditanggung pelajar berkenaan dengan segera. Kementerian akan terus memberi maklum balas,” dipetik daripada kenyataan itu.
Seramai 150 pelajar negara ini yang mengikuti jurusan perubatan, pergigian dan farmasi di Mesir mendakwa bakal disingkir ekoran menanggung hutang yuran berjumlah RM4.5 juta.
Mereka terbabit dilaporkan bergantung sepenuhnya kepada keluarga untuk membayar yuran pengajian serta menampung kos sara hidup kerana tidak memperoleh tajaan atau pembiayaan pendidikan sepanjang tempoh pembelajaran di negara itu.
Dalam hal berkaitan, Persatuan Pelajar-pelajar Sains Kesihatan Malaysia-Mesir (Perubatan) sebelum ini merayu pihak kerajaan supaya membantu meringankan beban kumpulan pelajar berkenaan yang sedang menuntut di lapan universiti di Mesir.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena