Thursday 15 September 2016

Sejak bila MIC dah pandai bodek 'jilat' Rosmah Najib? Belanja RM24j antara 2008-2015, Rosmah dicabar saman akhbar WSJ.

Khamis, 15 September 2016
KAH !!.. KAH !!.. KAH !!..

Macha... WSJ ada dokumen...ada receipt ada bukti.. kalo tak puas hati, samanlah WSJ !!!.. biar seluruh rakyat M'sia dan dunia dapat lihat bahan bukti 'Imelda Marcos M'sia' disiarkan ke seluruh dunia...

ADA BERANI KA Macha !!!

Belanja RM24j antara 2008-2015, Rosmah dicabar saman akhbar WSJ

Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor perlu tampil membersihkan dirinya dengan berani menyaman akhbar Wall Street Journal (WSJ), kata Timbalan Ketua Pemuda Amanah Nasional, Faiz Fadzil.
Menurutnya, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) perlu melakukan siasatan jika Rosmah gagal berbuat demikian.
"Ketua Pesuruhjaya baru SPRM Datuk Dzulkifli Ahmad perlulah mengotakan janjinya untuk menyiasat setiap kes korupsi secara amanah, tegas dan adil.
"SPRM hendaklah menunaikan tanggungjawabnya kepada rakyat dan negara mengatasi kepentingan mana-mana individu yang berkuasa," ujarnya dalam satu kenyataan.
Faiz mengulas laporan WSJ berkenaan perbelanjaan Rosmah antara 2008 dan 2015 yang mencecah AS$6 juta (RM24 juta) untuk membeli pakaian, kasut dan barangan kemas.
Beliau berkata, pendedahan terbaharu itu menimbulkan spekulasi bahawa wang tersebut berasal daripada jenayah penyelewengan dan pengubahan wang haram dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
"Amat menghairankan bagaimana Rosmah mempunyai wang sebanyak itu untuk berbelanja mewah ke atas barang kemas, pakaian, beg tangan, kasut dan sebagainya kerana beliau tidak bekerja dan tidak juga menerima pencen.
"Perbelanjaan mewah ini pula dilakukan di luar negara yang pasti keuntungan cukai ke atas barangan tersebut dinikmati negara asing, sedangkan rakyat di negara sendiri dipaksa mengikat perut untuk membayar cukai GST," jelasnya.
Menurutnya, pendapatan Datuk Seri Najib mustahil mencukupi untuk membayar sebanyak AS$6 juta itu.
"Adakah jumlah tersebut pernah diisytiharkan oleh Perdana Menteri sebagai wang simpanannya? Adakah cukai pendapatan dibayar? Adakah zakat dikeluarkan?" bidas Faiz.
Beliau yang juga peguam berkata, Rosmah boleh dianggap sebagai rakan jenayah (accomplice) kepada pemerintahan kleptokrasi suaminya yang menyeleweng wang rakyat.
"Hukuman bagi seorang 'accomplice' adalah sama beratnya dengan penjenayah utama," tegasnya.
Beliau menyifatkan perbelanjaan mewah oleh Rosmah daripada sebahagian wang haram yang dirompak dari 'scam' 1MDB adalah anggapan munasabah.
Ini memandangkan, jelasnya, pendedahan saman 'civil forfeiture' oleh Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat bahawa Malaysian Official 1 yang menyerupai Perdana Menteri didakwa secara positif telah menerima wang melebihi RM2.6 bilion hasil rompakan wang 1MDB.
Faiz turut menuntut supaya
Peguam Negara mengarahkan skandal 1MDB disiasat semula secara bebas dan menyeluruh memandangkan dunia sedang memerhati Malaysia.
"Jangan biarkan negara mengulangi nasib rakyat Filipina sewaktu pemerintahan Presiden Marcos.
"Rosmah Mansor dan anaknya Riza Aziz yang berbelanja mewah serta memiliki harta berbillion ringgit hasil titik peluh rakyat tidak harus dibiarkan bebas.
" Jika tidak, bukan sahaja dunia mentertawakan kita, malahan generasi akan datang pasti menyumpah kita kerana institusi-institusi penguatkuasaan seperti SPRM, polis dan Peguam Negara takut untuk bertindak," tegasnya lagi.
WSJ baru-baru ini mendedahkan dokumen-dokumen baru yang ditelitinya mendapati Rosmah berbelanja sekurang-kurangnya AS$ 6 juta melalui caj kad kredit di beberapa gedung beli-belah seperti di Harrods dekat London dan Saks Fifth Avenue di New York.
Sebelum ini, akhbar sama mendedahkan Rosmah berbelanja sebanyak € 750,000 di gedung barangan kemas De Grisogono milik Swiss di cawangan Itali dan AS$ 130,635 di Chanel di Honolulu, Hawaii.

2 comments:

Adam said...

Assalamulaikum Admin,

Boleh tak kita sama2 link-kan blok. Blog saya:

biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

Sekiranya sudah di-link harap maklumkan kat email saya: biarlembuyangjadilembu@gmail.com

Terima kasih

Adam said...

Assalamulaikum Admin,

Boleh tak kita sama2 link-kan blok. Blog saya:

biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

Sekiranya sudah di-link harap maklumkan kat email saya: biarlembuyangjadilembu@gmail.com

Terima kasih

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena