Friday 9 September 2016

[Video] UAI - Baca TALKIN Untuk Najib & JPJ saman, Najib jadi 'bahan'! Web pro-Najib: 'bebal', 'pemalas'?

Sabtu, 10 September 2016



SIAPA-SIAPA nak kekal cantek awet muda sampai masuk lobang kubor mestila selalu amal songlap duit rakyat.

InsyaAllah berkat sampai kiamat..

Web pro-Najib: Dia terlalu miskin atau 'bebal', 'pemalas'?

MYKMU mempersoalkan video viral memaparkan seorang lelaki melepaskan kemarahan kepada perdana menteri kerana disaman Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) kerana tiada cukai jalan.
Laman web pendukung Datuk Seri Najib Razak itu berkata lelaki itu tidak rasional, selain mempersoal sama ada dia terlalu miskin atau “sememangnya ‘bebal’, ‘pemalas’, suka menuding jari pada orang lain atas kesalahan sendiri.”

“Pada pandangan penulis, inilah hasil produk yang berjaya dihasilkan oleh pencetus dan penyebar propaganda pembangkang terhadap masyarakat di negara ini hingga mereka terpengaruh, diperbodoh dan gagal memiliki pemikiran yang lebih rasional,” tulis MYKMU.
Malaysiakini semalam melaporkan pelbagai kontroversi melanda membuatkan ada pihak mengambil kesempatan menyalahkannya dalam pelbagai isu, daripada masalah negara kepada isu jalan raya.

Ia antaranya dalam sebuah video dimuat naik di Youtube, memuatkan rakaman seorang lelaki yang mengeluh kerana disaman JPJ kerana tidak memperbaharui cukai jalan.

Beliau justeru mendesak Najib meletakkan jawatannya dengan segera kerana telah banyak menyusahkan rakyat Malaysia, selain mendakwa syarikat insurans “makan banyak sangat”.
Untuk memperbaharui cukai jalan, seseorang itu perlu membayar insurans baru kenderaan terlebih dahulu.

Kenapa tak potong rumput?
Dalam artikel itu juga, MYKMU mempersoalkan, jika kenaikan RM30 itu benar sekali pun, kenapa lelaki itu tidak berusaha mendapatkannya seperti mengambil upah memotong rumput, menoreh getah atau melakukan kerja kampung sampingan.
Bagaimanapun, laman itu berhujah dia tidak terlalu miskin kerana dia mampu memiliki telefon bimbit yang boleh merakam video dan memuat naik video itu di Youtube.

“Jika telefon pintar itu milik kawannya, maka mungkin kawannya itu boleh meminjamkan R30 padanya buat sementara waktu, bukan?”soal MYKMU.

Laman itu bagaimanapun memohon maaf jika lelaki itu tersinggung dengan pandangan penulis di atas.

“Bukanlah penulis berniat menghina, namun penulis kesal dengan tahap minda lelaki itu yang masih gagal berfikir secara rasional dan gagal bermuhasabah diri sendiri.
Harapan penulis agar lelaki itu sedar bahawa mindanya itu agak lemah sehingga berjaya dipengaruhi propaganda pihak pembangkang di negara ini sehingga menyebabkan dia gagal berfikir dengan baik. Harap dia berubahlah hendaknya,” menurut artikel itu.

Sementara itu, semakan Malaysiakini mendapati populariti video itu hari ini melonjak naik daripada ditonton beberapa ratus orang kepada kira-kira 50,000, ketika laporan ini ditulis.
Malaysiakini.

3 comments:

Mrs Aisha Bukafia said...

hari yang baik untuk semua orang malaysia, nama saya Puan aisha bukafia, tinggal di bandar bandar george, sila, saya ingin berkongsi kesaksian hidup yang sebenar saya di sini pada platform ini untuk semua rakyat Malaysia supaya berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman atas internet, Allah telah trully memihak kepada saya melalui ibu yang baik Puan Emiliana

 Selepas beberapa tempoh cuba untuk mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan, dan ditolak sentiasa, jadi saya memutuskan untuk memohon melalui pinjaman dalam talian tetapi saya telah ditipu dan saya kehilangan 5,000MYR, kepada seorang wanita di Arab Saudi.

 i menjadi begitu terdesak dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan seorang kawan saya yang kemudian intorduce saya kepada Puan Emiliana yang juga pemilik sebuah organisasi pinjaman global, jadi kawan saya meminta saya untuk memohon dari Puan Emiliana, jadi saya summorned keberanian dan dihubungi Puan Emiliana.

 Saya memohon untuk jumlah pinjaman Rp80,000MYR dengan kadar faedah yang lebih rendah daripada 2%, jadi pinjaman yang diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dibuat pada pindahan kredit, disebabkan oleh hakikat bahawa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pemindahan pinjaman, Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen daripada mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang daripada dua jam wang pinjaman itu telah didepositkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah jenaka sehingga saya menerima panggilan daripada bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 80,000MYR. Saya begitu gembira kerana akhirnya Allah menjawab doa saya dengan pesanan pemberi pinjaman saya dengan pinjaman asal saya, yang boleh memberikan apa yang diinginkan hati saya.

Semoga Allah memberkati Ibu Emiliana untuk membuat adil hidup saya, jadi saya cadangkan sesiapa yang berminat dalam mendapatkan pinjaman untuk sila hubungi Puan Emiliana melalui e-mel: emilianawilson11@gmail.com untuk pinjaman anda

Akhir sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana sudi meluangkan masa untuk membaca kesaksian hidup yang sebenar saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam kehidupan anda.
satu lagi nama saya mrs aisha bukafia, anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui e-mel saya: mrsaishabukafia@gmail.com.

dr henry said...

Donor Ginjal Dibutuhkan Segera


Apakah Anda dalam utang? Apakah Anda perlu uang tunai untuk biaya kesehatan atau utang membayar atau dalam keadaan gangguan keuangan? Tunggu! Mempertimbangkan menjual ginjal Anda sebagai Option. Jika Anda ingin menjual ginjal Anda hari ini. Pesan kami immediately.A ginjal dibeli dengan jumlah maksimum yayasan $ 300,000.00US dollars.The Nasional saat membeli nama kidney.My sehat adalah Dr donald henry, saya seorang Nephrologist di ginjal Rumah Sakit hospital.Our Nasional khusus dalam Bedah Ginjal dan kami juga menangani pembelian dan transplantasi ginjal dengan hidup donor yang sesuai. Kami terletak di India, Kanada, Inggris, Turki, Amerika Serikat, Malaysia, Afrika Selatan dll Jika Anda tertarik untuk menjual atau membeli ginjal jangan ragu untuk menghubungi kami melalui Email: doctorhenrydonald@gmail.com
Butuh Geniune Donor

Menunggu respon Anda ....

Salam Hormat….
Dr donald henry...

Nur Fazura said...

Contact Info.
Telefon::::+60142279107
W/A:::::::::+60142279107
e_mail :::: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Sekiranya anda melihat iklan ini, sila beri diri anda bertuah kerana jawapan pencarian anda akhirnya berakhir kerana saya dapat menyatakan dengan jelas bahawa percubaan pertama dan satu-satunya untuk mendapatkan pinjaman dari organisasi berprestij ini sememangnya curang dan kebaikan berita adalah bahawa pada tahun ini 2020 dan juga berita baik lain adalah mereka boleh memberi pinjaman sebanyak Rm3.7juta dalam seberapa banyak yang anda boleh membuktikan kepada mereka bahawa anda boleh membayar ansuran bulanan secara tetap .. saya sangat gembira bahawa saya pinjaman Rm350k sememangnya berjaya kerana pada masa sekarang ini sangat sukar untuk mencari pemberi pinjaman yang asli tetapi rahmat Allah bercakap untuk saya bahawa saya tidak jatuh ke tangan penipu Jika anda memerlukan pinjaman tidak kira lokasi anda di Malaysia (Kuala Lumpur, Melaka, Kota Kinabalu, Kota Baharu dan sebagainya..)
anda bebas untuk memohon walaupun mereka yang berada di luar Malaysia boleh
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Anda boleh menghubungi saya melalui
e_mail:::::::::nurfazura294@gmail.com
Telefon::::+60142279107
W/A:::::::::+60142279107

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena