Saturday 1 April 2017

[Video TS Muhyiddin Tibai UmnoBN cukup-cukup] DUA DEKAD DIA DIZALIMI! 'Tersiksa ditikam keris' & Air mata bapa Aisyah 'menitis' di Parlimen.

Sabtu, 1 April 2017

Foto Parti Amanah Negara.

Petikan puisi karya YB Dr Mujahid Yusof Rawa berjudul DIA (dipetik drpd buku DUA DEKAD DIA DIZALIMI)..terima kasih.

DIA

Dia habiskan sisa merengkok di penjara 
Dia keseorangan membekam sengsara

Dia dimaki dan difitnah, jiwanya terus mara
Dia rela mempertahankan maruah keluarga
Dia rela susah dari melihat hancur negara
Dia mahu kita berdiri setara
Dia membela semua saudara

Dia tersiksa ditikam keris
Dia Anwar sang rajawali
Dia Anwar muncul sekali
Dia Anwar yang kita peduli
Dia lawan namun undur TIDAK SEKALI !

Lagi desakan bebas segera Siti Noor Aishah
Timbalan Ketua Pemuda AMANAH Nasional, Faiz Fadzil berkata, pihaknya mendesak pembebasan segera Siti Noor Aishah Atam yang secara logik dan kehakiman tidak melakukan apa-apa kesalahan yang mengancam keselamatan negara.
"Seharusnya doktrin 'seseorang dianggap tidak bersalah sehingga dibuktikan bersalah' terpakai di tahap tertinggi memandangkan walau pelbagai keterangan dikemukakan pihak pendakwaan, masih tiada kesalahan yang beliau lakukan.
"Tangkapan Siti Noor Aishah yang telah dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi seolah-olah menghukum beliau yang telah didapati tidak bersalah.
Pilihan Editor
Rio Fermoso: Kenapa saya sahaja yang tahu?
"Ia satu tindakan yang tidak demokratik dan tidak berperlembagaan dengan buku-buku yang dimiliki beliau yang menjadi asas pertuduhan di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) 2012 (Sosma) tidak pula diharamkan oleh Kementerian Dalam Negeri," kata Faiz dalam kenyataan.
Semalam, Anggota Parlimen Kota Raja, Dr Siti Mariah Mahmud turut menyuarakan gesaan untuk membebaskan Siti Noor Aishah Atam yang ditangkap semula di bawah Sosma.
"Menyekat mana-mana rakyat daripada membaca aliran pemikiran berbeza adalah satu kegilaan yang perlu dicegah.
"Saya mendesak kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib (Razak) supaya membebaskan Siti Noor Aishah dengan segera dan bersihkan nama mangsa kezaliman Sosma dan Poca (Akta Pencegahan Jenayah 1956) ini," kata Siti Mariah.
Pada masa yang sama, Faiz menambah, kerajaan didesak menghapuskan SOSMA dengan segera kerana akta tersebut disalah guna untuk menzalimi rakyat Malaysia yang tidak terlibat dengan keganasan.
"SOSMA dikategorikan akta drakonian kerana mengandungi peruntukan yang bertentangan dengan prinsip dan kaedah keadilan sejagat serta hak dan kebebasan asasi yang dijamin perlembagaan.
"Antaranya penahanan oleh pihak polis untuk tempoh 28 hari tanpa perintah reman, penangguhan konsultansi peguam, ditahan tanpa ikat jamin sepanjang tempoh bicara dan lain-lain lagi," katanya lagi.
https://m.malaysiakini.com/news/377619

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena