Friday 9 November 2018

[Video Kenapa Najib malukan sendiri berkali-kali] Aikk, Dasar Pejabat Peguam Negara Era UmnoBN menetapkan tidak menuduh kes melibatkan sumbangan politik? Umno Johor akan desak Zahid bercuti! Panglima perang dah cedera parah, kena cari baru.

Sabtu, 10 November 2018
Image may contain: 2 people, people smiling, text
Politik memang suatu yang mengasyikkan. Ada masa jadi pejuang, ada tika kena sumbat ke penjara, lama lepas tu, jadi pembesar negara. 
Tumpang sekole.
Foto Suara Rakyat.
PETALING JAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendedahkan Tan Sri Musa Aman tidak dituduh sebelum ini kerana dasar Pejabat Peguam Negara (Tan Sri Abdul Gani Patail) ketika itu menetapkan untuk tidak menuduh kes melibatkan sumbangan politik.

SPRM berkata kertas siasatan terhadap bekas ketua menteri Sabah itu diserah kepada Pejabat Peguam Negara pada Julai 2012 untuk tindakan lanjut.

SEBAB ITULAH pemimpin UMNO dan macai2nya sanggup buat apa saja demi nak pertahankan kekuasaan UMNO/BN agar kebobrokan pemimpin Umno ini dapat diselamatkan dari tindakan undang2..

Umno Johor akan desak Zahid bercuti, kata sumber

Presiden Umno Zahid Hamidi mungkin meninggalkan mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) parti dalam keadaan lega pada malam ini, tetapi lawatannya ke Johor esok barangkali tidak begitu menyenangkan.
Sumber memberitahu Malaysiakini, pemimpin Umno Johor akan berjumpa Zahid esok untuk menggesa beliau bercuti sebagai presiden sehinggalah perbicaraan kesnya di mahkamah selesai.
Seorang ketua bahagian parti itu yang enggan namanya disiarkan mendakwa terdapat separuh daripada ketua-ketua bahagian Umno Johor akan bertindak mendesak Zahid berbuat demikian.
"Lebih separuh daripada yang ketua-ketua bahagian yang dah sah betul masing-masing akan cakap esok beri nasihat kepada Zahid untuk bercuti.
"Kalau dia didapati tidak bersalah sebelum pemilihan yang akan datang dia boleh lah sambung bertugas.
Panglima perang cedera, kena cari baru
"Dia macam panglima perang, kalau panglima cedera, kena serang dengan musuh kena cari panglima baru," kata ketua bahagian itu.
Sementara itu, pemimpin veteran merangkap Ketua Umno Bahagian Kluang, Jais Sarday pula ketika ditanya hanya berkata, "esok, tunggu dan lihat lah."
Baru-baru ini, Zahid dihadapkan ke mahkamah dan dikenakan 45 pertuduhan jenayah pecah amanah, pengubahan wang haram dan menerima rasuah.
Berikutan dakwaan itu, terdapat gesaan, antaranya daripada pemuda Umno supaya beliau mengambil cuti.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena