Friday 9 November 2018

[Video Rafidah sertai BERSATU?, Shahidan perlu hadir ke mahkamah Isnin ini] Dr Tengku Asmadi sertai AMANAH & ICERD: Mujahid bertemu 10 NGO Islam.

Sabtu, 10 November 2018

Tengku Asmadi sertai AMANAH

Tengku Asmadi sertai AMANAH
Bekas calon BN Parlimen Kuala Nerus, Dr Tengku Asmadi Tengku Mohamad akan menyerahkan borang keahlian Amanah pada majlis Makan Malam Amal Pemuda Amanah di Terengganu Equestrian Resort (TER), malam ini.
Perkara itu disahkan Pengerusi Amanah Terengganu, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad ketika ditemui selepas Konvensyen Amanah Terengganu di Wisma Peladang, petang tadi.
“Ya, bekas calon BN bagi kawasan Kuala Nerus akan hantar borang keahlian malam ini untuk menyertai Amanah.
“Selain beliau, ada beberapa lagi individu terdiri dalam kalangan kumpulan profesional yang turut akan berbuat demikian,” katanya dipetik Sinar Harian.
Tengku Asmadi merupakan pakar motivasi terkenal negara yang pertama kali dicalonkan mewakili BN untuk bertanding dalam PRU14 mewakili BN di kerusi Parlimen Kuala Nerus.
Dalam PRU lalu, beliau yang memperoleh sebanyak 29,527 undi tewas kepada calon Pas, Datuk Khairuddin Aman Razali dengan majoriti 8,447 undi.

ICERD: Mujahid bertemu 10 NGO Islam

Sebanyak 10 NGO Islam mengadakan pertemuan dengan Datuk Dr Mujahid Yuso Rawa yang berlangsung di   Dewan Masjid Tuanku Mizan untuk menyalurkan input ke atas kemungkinan ratiikasi ICERD oleh kerajaan Malaysia.
Seramai 34 orang yang mewakili 10 NGO Islam yang terdiri dikalangan wakil mahasiswa,ahli akademik serta para peguam telah bersama membincangkan mengenai isu berkaitan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).
Pertemuan yang diadakan selama hampir kira-kira tiga jam bertempat di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin turut dihadiri Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa itu berlangsung secara harmoni dengan semua pihak melontarkan pandangan, cadangan dan ada juga yang menyatakan kebimbangan sekiranya Malaysia meratifikasi ICERD.
Dr Mujahid dalam kenyataannya berkata,tiada sesiapa mahu menggadaikan prinsip negara serta menjejaskan agama Islam sebagai identiti negara ini.
Pada 26 Oktober Menteri di Jabatan Perdana Menteri P. Waytha Moorthy dilaporkan berkata kerajaan Persekutuan komited untuk mengesahkan enam triti hak asasi manusia, termasuk ICERD pada suku pertama tahun depan.
Namun pada 31 Oktober, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata rundingan melibatkan semua kaum akan dilakukan sebelum Malaysia meratifikasi ICERD.
Malaysia Dateline.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena