Tuesday 5 February 2019

[Video AJL co-host’s ‘Malu apa bossku’ joke thrills Najib] Bossssskurrrrrr kurrrr Puteri Umno rupanya Sherry Al Hadad! Penyokong PH desak TV3 mohon maaf & Faiz: SPRM tak perlu laporan rasmi untuk siasat isu RM90 juta.

Selasa, 5 Februari 2019
Imej mungkin mengandungi: 4 orang, orang senyum, teks
Bossssskurrrrrr kurrrr kurrrr kurrrrr
Pemakan dedak tegar rupanya... patut ramai xsuka dia dulu kurrr kurrrr kurrrr.... lantak kome ler nak sokong siapa....bukan best mana pun si rosmah part 2 nieeeee
Matt Ibrahim:- Itulah akibatnya kalau mengacara sesuatu event besar jgn sesekali menggunakan ayat bermotifkan politik gimik kan dah ribut silap2 terbabas lah rezeki selepas ini lain lah kalau pengacara hanya mengikut skrip yg diberi maka producer atau director yg kena tanggung.

Faiz: SPRM tak perlu laporan rasmi untuk siasat isu RM90 juta

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tidak memerlukan laporan rasmi untuk menyiasat dakwaan PAS menerima dana RM90 juta daripada Umno, kata Timbalan Ketua Pemuda Amanah Faiz Fadzil.
Beliau yang juga seorang peguam berkata, ini kerana kes tersebut telah didedahkan secara meluas oleh media serta pengarang Sarawak Report Clare Rewcastle Brown dalam penyata pembelaannya yang boleh diakses umum.
"Dokumen tersebut boleh dijadikan asas siasatan kerana fakta yang didedahkan membangkitkan syak berlakunya pelakuan rasuah.
"Menurut Seksyen 29(3) Akta SPRM 2009, SPRM boleh menyiasat sesuatu maklumat selain daripada aduan bertulis berkaitan perlakuan rasuah," katanya dalam kenyataan, hari ini.
Seksyen itu menyatakan "jika seseorang pegawai suruhanjaya mempunyai sebab untuk mengesyaki perlakuan suatu kesalahan di bawah akta ini berikutan dengan subseksyen (1) atau maklumat yang diterima selain olehnya, dia hendaklah menyebabkan penyiasatan dibuat dan bagi maksud itu boleh menjalankan segala kuasa penyiasatan yang diperuntukkan akta ini dan Kanun Tatacara Jenayah".
Hari ini, SPRM dilaporkan belum menerima laporan rasmi berkenaan penerimaan dana tersebut dan menggesa pihak yang mempunyai maklumat mengenainya tampil membuat laporan dan tidak hanya melontarkan.
Dalam pada itu, Faiz yang juga adun Permatang Pasir berkata SPRM juga perlu menyiasat PAS dan pemimpin yang didakwa menerima wang itu.
"(Ini kerana) isu ini melibatkan penyelewengan dana 1MDB yang mempunyai unsur-unsur kesalahan jenayah termasuk kesalahan rasuah dan penggubahan wang haram," katanya lagi.
Pada 2 Februari lalu, Presiden PAS Abdul Hadi Awang menyelesaikan kes samannya terhadap Clare yang membuat dakwaan itu di luar mahkamah.
Penyelesaian itu antara lain menyebabkan artikel Sarawak Report yang mengandungi dakwaan itu tidak perlu dipadamkan.
Wartawan veteran A Kadir Jasin berkata kini hanya siasatan polis dan SPRM yang dapat merungkai sejauh mana kebenarannya.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena