Tuesday 5 February 2019

[Video Azmin Nafi 'berperang' Dengan Anwar & Itu kena tanya PM la] Jom melantak! Kisah Nik Abduh dan 40 orang saksi ANA Tau & Hikayat Perpaduan Pemimpin Aun & Pemimpin Cai? Peguam Hadi akui PAS terima duit Umno, dakwa Sarawak Report.

Selasa, 5 Februari 2019

Dakwaan Azmin dilantik TPM kena tanya PM - Wan Azizah

Tiada penerangan foto disediakan.
Jom melantak ...hahahaa
Tiada penerangan foto disediakan.
Nik Abduh dan 40 orang saksi ANA Tau...
Tak pelik pun tak mengaku tapi lagi pelik bila cakap dah boleh menang saman tapi tarik balik..
Dilukis supaya senang faham..
#maluapaPasku

Hikayat Perpaduan Pemimpin Aun & Pemimpin Cai..
Sewaktu zaman dahulu kala.. telah wujud dua kabilah iaitu Aun dan Cai yang tidak boleh duduk sekali setelah berlakunya sengketa perpecahan yang membawa terkeluarnya kabilah Aun dari karung dacing baghdad. Sebelum itu mereka pernah tinggal bersama selama 2 tahun sebelum berpecah.
Bermula semenjak itu pelbagai peristiwa sengketa menghayat hati telah berlaku yang mengakibatkan dendam kesumat di antara kedua kabilah. Perpecahan masyarakat telah berlaku akibat taksub kepada pemimpin masing-masing.
Selepas hampir 30 tahun berbalah.. timbullah cetusan ilham dikalangan pemimpin Aun untuk membentuk perpaduan dengan Pemimpin Cai gara-gara dari akibat tamakkan kepada kuasa..
Pemimpin Aun mengutuskan Al Nasyyadin untuk pergi berunding.
Maka berlakulah pertemuan demi pertemuan.. pertemuan demi pertemuan.. Segala perancangan di atur secara rapi. Mereka berunding di dalam kelam tanpa pengetahuan penganut masing-masing.. Pelbagai rancangan telah mereka atur demi kononnya perpaduan bangsa dan ugama sebagai alasan untuk menghalalkan cara..
Kesempatan ini telah di ambil oleh Pemimpin Cai untuk memerangkap Pemimpin Aun dengan menghulur bantuan dedak negara sebagai santapan bersama. Akhirnya Pemimpin Aun telah terjerat akibat tamak haloba termakan ulaman dedak.
Arakian setelah lama merancang di dalam kelam maka berlakulah peperangan 3 penjuru hasil dari lirik ciptaan sendiri. Malangnya peperangan itu gagal setelah di kalahkan oleh pasukan Panglima Gelaran Singa lama aka veteran.
Kini.. Pemimpin Aun terpaksa mengikut cakap Pemimpin Cai kerana dahulu Pemimpin Aun sudah membaham ulaman dedak pemberian Pemimpin Cai secara rakus..
Maklumat Pemimpin Aun ada di dalam poket Pemimpin Cai.. Bimbang rahsia terbongkar.. Pemimpin Aun terpaksa menyokong segala tindak tanduk Pemimpin Cai.. Bagaikan kerbau di cucuk hidung maka itulah yang telah terjadi.
Hukum serta fatwa pujangga Pemimpin Aun ke atas Pemimpin Cai terpaksa ditukar menjadi halal berbanding sewaktu dahulu segalanya haram mengikut Amanat Pemimpin No 1 Aun..
Kini penganut Pemimpin Aun terpaksa menurut segala titah perintah ketua Pemimpin Cai secara tidak langsung. Malangnya pula.. ramai lagi penganut Cai yang masih enggan menurut malah membantah.. gara-gara segala muntah terpaksa di jilat semula.. menyebabkan penganut Aun terpaksa 'tawakuf'.. buat seketika..
Bersambung.. episod Hikayat lama cerita dua kabilah purba yang masing-masing sedang menanti ajal..

Peguam Hadi akui PAS terima duit Umno, dakwa Sarawak Report

Sarawak Report berkata dakwaan Presiden PAS Abdul Hadi Awang beliau tidak menerima wang daripada Umno bercanggah dengan penjelasan peguamnya di mahkamah. – Gambar fail The Malaysian Insight, 5 Februari, 2019.
DAKWAAN Presiden PAS Abdul Hadi Awang beliau tidak menerima wang daripada Umno bercanggah dengan penjelasan peguam di mahkamah, dakwa blog Sarawak Report.
Menurut Sarawak Report, peguam yang dilantik Hadi untuk mengemukakan saman ke atas blog tersebut mengakui mengenai penerimaan wang dari Umno.
TMI.
The Malaysian Insight ni bakal di saman Hadi dan bakal tak jadi saman oleh Hadi. Tak percaya tunggulah. Happy CNY - Pakatan Harapan Supporters

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena