Tuesday 4 February 2014

Kajang: Masrun Tamsi (Herman Tino) tak serik-serik... Rakan terpaksa gadai kereta!

Selasa, 4 Februari 2014
Mengkarung...

 "Aku tak lawan PKR, tapi aku lawan Anwar Ibrahim"

Pada PRU13 lalu Penyanyi era 80-an Herman Tino telah bertanding sebagai calon bebas dalam pertandingan tiga penjuru di kerusi Tanjung Karang, menentang Noh Omar (Barisan Nasional) dan Timbalan Yang Dipertua PAS Tanjong Karang, Mohamad Rashdi Deraman.

Bagi membolehkan beliau bertanding dua rakannya telah menggadaikan kereta mereka bagi membolehkan Herman memperoleh wang pertaruhan sebanyak RM10,000 untuk bertanding di kerusi Parlimen tersebut.

Penyanyi era 80-an Herman Tino memperoleh wang pertaruhan sebanyak RM10,000 untuk bertanding di kerusi Parlimen Tanjong Karang dekat sini dalam Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU-13) pada5 Mei lalu selepas dua rakannya sanggup menggadaikan kereta mereka.

Herman Tino atau nama sebenarnya Masrun Tamsi, 59, berkata,"Terus terang saya memang tidak mempunyai wang untuk bertanding tetapi pengorbanan dua sahabat yang sanggup menggadaikan kereta mereka cukup membuatkan saya terharu.

"Selain RM10,000 dibayar sebagai wang taruhan saya juga perlu membayar RM5,000 sebagai deposit bahan untuk berkempen," katanya.

Meskipun telah kehilangan deposit pada PRU tersebut dengan hanya mendapat 340 undi pada PRU tersebut, beliau masih belum serik.

Kali ini melalui akaun Twitter miliknya beliau membayangkan akan turut bertanding di PRK Kajang pula.. .

Melalui akaun twitter @Herman4Kajang beliau menulis: "Aku tak lawan PKR, tapi aku lawan Anwar Ibrahim"

Beliau turut memohon agar Barisan Nasional tidak meletakkan calon, sebaliknya menggantikan dirinya untuk menentang Anwar Ibrahim di Kajang.
Posted by Anak Sungai Derhaka 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena