Tuesday 31 May 2016

"Di MALAYSIA 'kamu' boleh lah BERKUASA, tetapi bukan di luar negara!" Pasaran saham saksi aliran keluar dana asing.

Rabu, 1 Jun 2016
Page Liked · 2 hrs
 
NAMPAK TAK.. ketiga-tiga situasi ini ADA BERKAIT dgn NAJIB, KENAPA..??!!

Apa sebenarnya dah terjadi kpd sang penguatkuasa undang2 di M'sia ???.. bekerja & berkhidmat utk rakyat atau pemimpin2 UMNO ???

DI MALAYSIA 'kamu' boleh lah BERKUASA, tetapi bukan di luar negara...
Page Liked · 1 hr
 
Kecerdikan pemimpin yg lahir dari 'universiti Umno' jangan disangkal...

Pasaran saham saksi aliran keluar dana asing

Pasaran saham Malaysia menyaksikan pengaliran keluar dana asing berikutan peningkatan dakwaan skandal 1MDB, menurut Bloomberg.
"Dana asing mengalir keluar kerana siasatan antarabangsa berkaitan dengan 1MDB yang bermasalah, meluaskannya ke dalam salah satu skandal kewangan global paling teruk.
"Pelabur asing telah menarik wang daripada saham-saham Malaysia untuk minggu kelima berturut-turut berikutan belian paling lama dalam tempoh dua tahun.
"Indeks KLCI FTSE Bursa Malaysia adalah menurun di kalangan rakan-rakan membangun utama di Asia Tenggara pada 2016," katanya.
Ia memetik MIDF Amanah Investment Bank yang berkata pelabur asing menjual RM3.9 bilion bersih daripada saham-saham Malaysia dalam tempoh lima minggu sejak akhir April.
Ini mengurangkan aliran masuk kepada RM2.48 bilion setakat ini berbanding aliran keluar RM19.5 bilion tahun lepas dan RM6.9 bilion pada 2014.
"Aliran keluar bersih dana asing dilihat di sepanjang bulan Mei, tidak lama selepas 1MDB pada 26 April ingkar membayar bon AS$1.75 bilion," katanya.
Malaysiakini

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena