Thursday 19 May 2016

Krikk.. Krikk.. Krikk..Babi HARAM, RM2.6b HALAL! PKR kencing Amanah di Sg Besar pulak dah!

Jumaat, 20 Mei 2016
Page Liked · 16 hrs

Krikk.. Krikk.. Krikk..

PKR kencing Amanah: Mahu Letak Mat Taib Bertanding Di Parlimen Sungai Besar?
mat_taib_briefcase

Parti Keadilan Rakyat (PKR) dijangka mencalonkan bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhd Taib (Mat Taib) sebagai calon mereka bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar yang akan diadakan pada 18 Jun 2016 nanti.

Sumber yang rapat dengan Azmin Ali mendakwa Menteri Besar Selangor merangkap Timbalan Presiden PKR tersebut dijangka mengumumkan nama Mat Taib sebaik sahaja mendapat persetujuan PAS untuk bekerjasama dalam PRK Sungai Besar ini.

Jika dilihat sejak minggu lalu, Azmin Ali sudah “berkampung” di Sungai Besar tanpa menonjolkan sebarang calon untuk mewakili partinya atau Pakatan. Kemunculan Parti Amanah Negara (PAN) di Sungai Besar dan Kuala Kangsar hanyalah rancangan “tambahan” sekiranya Azmin gagal mengatur kompromi dengan Pas. 

Azmin hari ini dilaporkan meminta Pas memberi laluan kepada PKR kali ini kerana parti tersebut berhadapan dengan masalah “kepercayaan” kaum Cina sejak kebelakangan ini. 

Sungguhpun Pas mengumumkan penolakan cadangan memberi kerusi Sungai Besar kepada PKR, namun rundingan peringkat tertinggi masih dijalankan. 

Azmin dikatakan telah menawar laluan untuk Pas bertanding satu lawan satu dengan Barisan Nasional di Kuala Kangsar dan juga menjanjikan pemberian potfolio kanan kepada Pas dalam rombakan EXCO Kerajaan Negeri Selangor akan datang. 

Azmin sanggup berhabis-habisan kali ini bagi menjaga maruah beliau sebagai Menteri Besar Selangor dan Timbalan Presiden PKR. 

-mykmu.net /Kerengga

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena