Friday 24 June 2016

BERBEZA JANGAN SAMPAI MELABEL BOLEH DIBUNUH.

Sabtu, 25 Jun 2016

Follow · 2 hrs

Bukan takat DAP, Amanah pun walaun kapirkan...
BERBEZA JANGAN SAMPAI MELABEL BOLEH DIBUNUH
Saya amat gusar dan bimbang dengan fahaman takfiri yang mula melanda negara kita secara hebat sekarang ini. Melabel mengkafirkan, menerakakan orang sudah menjadi trend di negara ini khususnya di media-media sosial.
Saya berpesan kepada diri saya, pimpinan, penyokong AMANAH dan umat Islam dan bukan Islam supaya kita bertanggungjawab menjaga keamanan, keharmonian sesama masyarakat.
Fahaman takfiri yang akhirnya menjadi pembunuhan sesama seperti sedang melanda Iraq, Somalia, Syria, Libya, Afganistan, Pakistan dan negara umat Islam lain, diharap tidak merebak ke negara ini.
Kemenangan mengejut Abu Bakr Al-Baghdadi di Iraq pernah dipuji oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan ia boleh mengundang kesan bahaya kepada umat manusia khasnya umat Islam.
Budaya dan fahaman takfiri ini jika sudah terjebak, sangat sukar untuk keluar sehingga ia boleh memusnahkan negara keseluruhannya.
Parti AMANAH berpendapat, dalam menangani perbezaan, perlu banyakkan program dialog berbanding melabel-label orang. Pihak bertanggungjawab perlu menjaga fatwa-fatwa mereka supaya ia akhirnya tidak menjerat umat Islam itu sendiri.
Pihak keselamatan negara pula hendaklah lebih berhati-hati dan berusaha supaya fahaman yang boleh menjahanamkan negara dan umat tidak bermaharajalela masuk ke negara ini.
Sempena bulam Ramadan yang mulia saya insan serba lemah ini merayu supaya sekalipun kita berbeza pendapat, berlawan hujah jangan sampai melabel seseorang itu sampai dibolehkan mengambil nyawanya secara tidak sah oleh undang-undang dan agama.
Harapan Baru
MOHAMAD SABU
Presiden
Parti Amanah Negara
24 JUN 2016

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena