Thursday 30 June 2016

[Video] 'Ini penganiayaan politik terhadap saya sebagai KM'...Guan Eng minta dibicarakan, ikat jamin ditetapkan pada RM1 juta.

Khamis, 30 Jun 2016




Guan Eng minta dibicarakan, ikat jamin ditetapkan pada RM1 juta

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dijangka didakwa di bawah Seksyen 23 Akta Pencegahan Rasuah 2009 berkaitan dakwaan pengezonan semula sebidang tanah daripada pertanian kepada kegunaan komersial.
Beliau juga akan didakwa di bawah Seksyen 165 Kanun Keseksaan berhubung dakwaan pembelian sebuah unit banglo di Jalan Pinhorn di bawah nilai pasaran.
Sementara itu, ahli perniagaan wanita Phang Li Khoon, yang menjual banglo tersebut kepada Lim, juga akan didakwa di Mahkamah Sesyen George Town.
Beliau akan didakwa mengikut Seksyen 109 Kanun Keseksaan (Akta 574) yang dibaca bersama Seksyen 165 kanun sama kerana bersubahat dengan Guan Eng berhubung penjualan banglo.
Malaysiakini membuat liputan LANGSUNG.

12:15pm: Mahkamah Tinggi menetapkan 22 September depan sebagai pengurusan kes.
Mahkamah ditangguhkan dan Guan Eng dijangka mengadakan sidang akhbar di Dewan Bandaran, iaitu kira-kira 500 meter dari bangunan mahkamah.
11:50am: Di Mahkamah Tinggi, Lim mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan apabila kedua-dua pertuduhan dibacakan terhadapnya oleh jurubahasa di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Azmi Ariffin.
Azmi kemudian menetapkan ikat jamin pada RM1 juta dengan seorang penjamin.
Mahkamah tidak memerintahkan Lim menyerahkan pasportnya tetapi beliau perlu memaklumkan kepada mahkamah dan Jabatan Peguam Negara, dua hari sebelum ke luar negara.
Azmi turut menetapkan wang jaminan sebanyak RM200,000 dengan seorang penjamin bagi Phang.
Malaysiakini.

2 comments:

HENRIETTA FERNANDO said...

Halo,
Ini adalah untuk memberitahukan masyarakat umum bahwa Nyonya HENRIETTA FERNANDO, reputasi pemberi pinjaman kredit swasta telah membuka peluang keuangan untuk semua membutuhkan bantuan keuangan. Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak untuk melunasi hutang-hutang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman modal untuk meningkatkan bisnis Anda? Apakah Anda pernah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Tidak terlihat lagi, karena kami berada di sini untuk semua masalah keuangan Anda. Kami memberikan pinjaman pada tingkat bunga 2% untuk orang, perusahaan dan masyarakat dengan cara yang jelas dan mudah dipahami, syarat dan Ketentuan.
Tidak ada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin.

Email kami di: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

felicia adams said...

Apakah Anda mencari pinjaman bisnis, pinjaman pribadi, pinjaman rumah, mobil
pinjaman, pinjaman mahasiswa, hutang pinjaman konsolidasi, pinjaman tanpa jaminan, usaha
modal, dll .. Atau Anda menolak untuk kredit bank atau keuangan
lembaga dari satu atau lebih reasons.You di tempat yang tepat untuk
Solusi pinjaman Anda! Saya seorang pemberi pinjaman pribadi, saya memberikan pinjaman
perusahaan dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari
2%. Tujuan. Hubungi kami melalui email:
financialloanservice@consultant.com
financialoanservice@gmail.com

terima kasih,
Ibu felicia

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena