Wednesday 29 June 2016

[Video] "Tangkap Najib, cari Jho Low" bergema di himpunan solidariti Guan Eng & AMANAH KUTUK PENDAKWAAN TERPILIH.

Rabu, 29 Jun 2016

KENYATAAN MEDIA
TINDAKAN TERHADAP YAB LIM GUAN ENG, AMANAH KUTUK PENDAKWAAN TERPILIH
1. Petang ini kita dikejutkan dengan penahanan YAB Lim Guan Eng oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Beliau akan didakwa sekali lagi di Mahkamah.
2. Kali pertama dulu, YAB Lim Guan Eng telah membela seorang gadis yang dianiaya oleh seorang pempimpin politik, bekas ketua menteri Melaka. Hasil daripada pendedahan melalui satu surat, beliau telah didakwa di bawah akta mesin cetak dan dihukum penjara. Mangsa dan pembela teraniaya sedang orang yang melakukan jenayah terlepas bebas.
3. Disebelah pihak lagi, Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Razak mengaku terang-terangan bahawa beliau menerima RM2.6 bilion dalam akaun peribadi beliau. Namun Peguam Negara diarah berhenti, Timbalan Perdana Menteri dipecat, Menteri Luar Bandar dipecat, Menteri Besar Kedah dipecat, Timbalan Pengarah Cawangan Khas ditukar tempat kerja, pegawai-pegawai SPRM disiasat dan pucuk kepimpinan SPRM pula berhenti secara mengejut.
4. Tiba-tiba dalam bulan Ramadan YAB Lim Guan Eng ditangkap dan akan didakwa atas kes rasuah. Dakwaan terpilih sentiasa berulang kali berlaku di Malaysia. Kita berharap pasukan pembela akan dapat melakukan pembelaan terbaik ke atas Ketua Menteri Pulau Pinang dan Setiausaha Agung DAP ini.
5. Soalnya, rakyat Malaysia terutamanya orang Islam masih tidak sensitif dengan rasuah dan penyelewengan. Lebih menghairankan, ada dikalangan mereka bergelar pemimpin berkelulusan agama pembangkang, tetapi menyokong perdana menteri yang mengaku menerima wang RM2.6 bilion dalam akaun peribadi.
6. Inilah corak kehidupan rakyat Malaysia terutama orang Islam. Sampai bila kita hendak berkeadaan begini dengan tidak melaksanakan tanggungjawab agama iaitu menyeru kepada makruf dan menentang kemungkaran.
7. AMANAH mengharapkan YAB Lim Guan Eng akan diadili sebaik-baiknya di mahkamah terbuka sementara rakyat perlu terus bangun melawan rasuah dan penyelewengan 1MDB atau RM2.6 bilion dan pelbagai skandal yang lain.
Selamatkan Malaysia
MOHAMAD SABU
Presiden
Parti Amanah Negara
29 Jun 2016

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena