Thursday 30 June 2016

Zaid: Boss sedang memerhati, kes Lim boleh lonjakkan AG...Nampak tak?

Khamis, 30 Jun 2016
Page Liked · 5 hrs

KENAPA Peguam Negara perlu dilantik 'ATAS NASIHAT' Perdana Menteri ??!!!

Siapakah yg paling berkuasa di negara kita ??!!!
YDP Agong atau Najib ??!!

Tak sia2 AG Apandi Ali dilantik sbg Peguam Negara atas nasihat Najib sendiri.. Hurmm

Zaid: Boss sedang memerhati, kes Lim boleh lonjakkan AG

Kes mahkamah yang membabit Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng mempunyai potensi untuk melonjakkan Peguam Negara Mohamad Tan Sri Apandi Ali ke tahap lebih tinggi, menurut Datuk Zaid Ibrahim.
Bekas menteri di jabatan perdana menteri itu mengulas tindakan Apandi yang mengetuai enam timbalan pendakwaraya hari ini.
Zaid, yang hadir di mahkamah sesyen di Georgetown ketika Lim didakwa dengan dua pertuduhan rasuah pagi ini, mendakwa Apandi muncul ceria dengan senyuman sinis.
"Sudah tentu beliau yakin. Tiada AG akan kendalikan kes seperti ini, yang sedang diperhatikan oleh orang ramai, kecuali beliau yakin boleh mendapatkan keputusan bersalah.
"Bukan hanya orang ramai, tetapi bosnya (Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak) juga sedang merhatikan.
“Lagipun ini kes penting yang jika berjaya boleh melonjakkan kejayaan AG ke peringkat cemerlang," katanya menerusi Tweeter.
Bagaimanapun, Zaid berkata bahawa kes itu tidak sebegitu mudah seperti yang dijangkakan oleh AG.
Apandi dilantik tahun lalu selepas peguam negara terdahulu Tan Sri Abdul Gani Patail dilucutkan atas alasan kesihatan.
Walau bagaimanapun, para pengkritik mendakwa penyingkiran Abdul Gani dikaitkan dengan pasukan petugas khas yang menyiasat isu berkaitan Najib dan skandal 1MDB.
Kerajaan menafikan perkara tersebut.
Sementara itu, Zaid juga berhujah bahawa tidak ada sebab untuk Lim melepaskan jawatan ketua menteri.
Beliau berkata ini adalah kerana setiausaha agung DAP tidak mempunyai kuasa untuk mempengaruhi kes berkenaan.
"Beliau tidak mempunyai kuasa untuk memecat peguam negara, mengarahkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menutup fail atau menukar hakim (perbicaraan) ke Gua Musang," katanya.
Lim didakwa di bawah Seksyen 23 Akta Pencegahan Rasuah 2009 berkaitan dakwaan pengezonan semula sebidang tanah daripada pertanian kepada kegunaan komersial.
Beliau juga didakwa di bawah Seksyen 165 Kanun Keseksaan berhubung dakwaan pembelian sebuah unit banglo di Jalan Pinhorn di bawah nilai pasaran.
Sementara itu, ahli perniagaan wanita Phang Li Khoon, yang menjual banglo tersebut kepada Lim, pula didakwa mengikut Seksyen 109 Kanun Keseksaan (Akta 574) yang dibaca bersama Seksyen 165 kanun sama kerana bersubahat dengan Guan Eng.
Berikutan itu, terdapat desakan dari pihak tertentu, khususnya parti komponen BN supaya Lim meletakkan jawatan sebagai ketua menteri.

Malaysiakini.

1 comments:

HENRIETTA FERNANDO said...

Halo,
Ini adalah untuk memberitahukan masyarakat umum bahwa Nyonya HENRIETTA FERNANDO, reputasi pemberi pinjaman kredit swasta telah membuka peluang keuangan untuk semua membutuhkan bantuan keuangan. Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak untuk melunasi hutang-hutang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman modal untuk meningkatkan bisnis Anda? Apakah Anda pernah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Tidak terlihat lagi, karena kami berada di sini untuk semua masalah keuangan Anda. Kami memberikan pinjaman pada tingkat bunga 2% untuk orang, perusahaan dan masyarakat dengan cara yang jelas dan mudah dipahami, syarat dan Ketentuan.
Tidak ada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin.

Email kami di: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena