Sunday 26 June 2016

Keputusan PRK Sg Besar & Kuale memalukan Pas?

Ahad, 26 Jun 2016

Keputusan PRK memalukan Pas, tetapi jangan harap Amanah diberi muka

Undi yang diperolehi oleh Pas dalam pilihan raya kecil Kuala Kangsar dan Sungai Besar baru-baru ini memalukan parti Islam itu jika dibandingkan dengan pengalaman dan jaringan akar umbinya yang besar namun Amanah jangan harap Pas akan memberikan ruang kepadanya, kata penganalisis.
Ketua Pegawai Eksekutif Institute for Democracy and Economic Affairs (IDEAS), Wan Saiful Wan Jan dalam wawancaranya dengan akhbar Amanah berkata, perebutan selepas ini akan lebih teruk lagi dan Amanah akan menghadapi cabaran besar untuk menyaingi Pas.
Amanah perlu membina kekuatan diri sendiri, bukan menumpang rakan-rakannya, kata Wan Saiful.Amanah perlu membina kekuatan diri sendiri, bukan menumpang rakan-rakannya, kata Wan Saiful.Beliau mengulas keputusan kedua-dua PRK itu yang menyaksikan BN menang kedua-dua kerusi manakala Amanah berada di tempat kedua di Sungai Besar manakala Pas tercorot manakala, Pas pula berada di tempat kedua di Kuala Kangsar dan Amanah di tempat ketiga di hadapan calon bebas.
"Keputusan Pas agak memalukan sebab dengan pengalaman yang begitu besar dan jaringan grass-root yang meluas, kelebihan undi yang dicapai tidaklah begitu besar malahan Pas berada di tempat ketiga di Sungai Besar dengan calon sepopular Dr Rani pula tu... tetapi tidak cukup untuk meninggalkan Amanah dengan jauh," kata Wan Saiful.
Sehubungan itu, kata bekas presiden Hizbi United Kingdom, badan pelajar pro Pas itu, Pas tidak boleh ketepikan persaingan dengan Amanah ini.
"Pas tidak boleh pandang remeh kepada Amanah ini. Bila saya melihatnya dari jauh, ia agak memalukan kepada Pas. Bagi saya ia akan berterusan," katanya.
Bagi pengakaji itu, cabaran kepada Amanah pula adalah untuk membina kekuatan sendiri.
"Amanah berada di tempat kedua mengatasi Pas kerana dia dapat faedah dari DAP dan sokongan PKR. Jika dibahagi tiga undi, jelas Amanah masih kebelakangan.
"Perebutan selepas ini akan lebih teruk dan saya tak rasa Pas akan memberi ruang kepada Amanah untuk ambil kerusi-kerusi mereka.
"Amanah hadapi cabaran besar untuk menyaingi Pas. Persaingan akan berterusan, walaupun agak malang bila berlaku," katanya dalam wawancara khas beliau dengan akhbar milik Parti Amanah Negara (Amanah) keluaran terbaru yang berada di pasaran sekarang.

1 comments:

Unknown said...

Bengong apa dia ni.. sahabat2 AMANAH bukan nak saingi Pas tapi nak menentang UMNO yg menipu rakyat. Yg marah2 ni kenape.. ke sebab mengaji di UK dan jadi Ustaz Kangkong (UK) hahahaAa

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena