Thursday 30 June 2016

HALOO! Hat ni tak perlu tangkap ka? Guan Eng tidak didakwa isu Taman Manggis – Exco

Khamis, 30 Jun 2016

Page Liked · 3 hrs

Terdahulu dua mentei bodo dah bagi alasan bodoh "TAK SEDAR.. TAK TAHU" berlaku penyelewengan ratusan jutaan ringgit dlm kementerian KBS selama mereka jadi menteri..

SEHINGGA KINI menteri Azalina Othman masih terus membisu dlm isu berkenaan.. KENAPA ??!!

HALO SPRM..HALO !!.....Hat Ni Tak Perlu Tangkap Ka?
Page Liked · 4 hrs

MASIH ANDA INGAT.. ketika CM Lim Guan Engdipenjara kerana perjuangkan nasib gadis sunti yang menjadi mangsa ROGOL pemimpin UMNO...!!!

SIAPAKAH PEMIMPIN UMNO itu ??

NAMPAKNYA usaha 'mereka' tidak pernah terhenti terhadap LGE sehingga ke hari ini...

Guan Eng tidak didakwa isu Taman Manggis – Exco


Chow-Kon-Yeow-taman-manggis-1

GEORGE TOWN: Ketua Menteri Lim Guan Eng akan didakwa berhubung zon semula tanah di Balik Pulau dan pembelian hartanah, jelas Pengerusi DAP Pulau Pinang Chow Kon Yeow.
Beliau menjelaskan perkara zon semula tanah itu tiada kaitan dengan isu Taman Manggis.
Sebaliknya, ia berkenaan permohonan zon semula tanah oleh Magnificent Emblem Sdn Bhd, dimana Phang Li Koon salah seorang pemiliknya. Permohonan itu ditolak oleh majlis perbandaran, katanya sebelum ini.
Li Koon merupakan bekas tuan tanah kepada Guan Eng yang membeli sebuah banglo darinya tahun lalu.
“Kami DAP Pulau Pinang menganggap dakwaan itu direka untuk membunuh kerjaya politik saudara Guan Eng.
“Kita menyeru semua penyokong DAP supaya bertenang mengharungi ribut melanda dan tunggu kata putus tindakan susulan selepas kami bermesyuarat,” kata Kon Yeow kepada pemberita di luar ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Jalan Northam malam tadi.
Kon Yeow berkata Guan Eng didakwa kerana meluluskan zon semula sebidang tanah pertanian di Balik Pulau kepada tanah perumahan selaku Ketua Menteri.
Sebelum dibawa pergi oleh SPRM, Guan Eng berpesan kepada Kon Yeow supaya tabah menghadapi dugaan ini.
“Beliau beritahu saya supaya tempuhi krisis politik ini dan pastikan kerajaan negeri kekal utuh,” katanya.
Guan Eng akan didakwa di bawah Seksyen 23 Akta SPRM kerana meluluskan permohonan zon semula tanah milik syarikat Phang Li Koon, Magnificent Emblem dan di bawah Seksyen 165 Kanun Keseksaan kerana membeli hartanah pada harga bawah nilai pasaran.
Seksyen 165 Kanun Keseksaan menyatakan bahawa barangsiapa, yang menjadi penjawat awam menerima sesuatu benda yang berharga dengan suatu balasan yang ia ketahui tidak mencukupi, daripada seseorang yang ia ketahui ada mempunyai hubungan dengan kerja-kerja rasminya, melakukan kesalahan yang boleh dihukum dengan penjara atau denda atau kedua-duanya sekali.
FMT.


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena