Saturday 18 June 2016

[Video] UMNO's gangsterism? Adun DAP hampir ditumbuk perayu undi BN..."Apa lu cakap! Apa lu cakap! Apa lu cakap!"

Sabtu, 18 Jun 2016

Otai BERSIH added 2 new photos.
3 hrs
UMNO's gangsterism!
Provocation, threat, and assault by UMNO supporters who stormed to our campaigning side against Sdr Howard, ADUN Pasir Pinji.
Say NO to UMNO thugs!

Adun DAP hampir ditumbuk perayu undi BN

Pemuda perayu undi BN secara tiba-tiba menyerang Howard.
Pemuda perayu undi BN secara tiba-tiba menyerang Howard.
Suasana tenang di hari pembuangan undi bagi PRK Kuala Kangsar tercemar dengan tindakan agresif seorang perayu undi BN yang mahu menumbuk Ketua Dapsy Perak, Howard Lee Chuan How.
"Apa lu cakap! Apa lu cakap! Apa lu cakap!" herdik lelaki terbabit sambil mencekak leher baju Howard di hadapan sebuah sekolah di sini, pagi tadi, lapor Sinar Harian.
Dalam kejadian kira-kira jam 11.15 pagi itu, kelihatan seorang lelaki berkaca mata hitam memakai baju warna biru mencekak leher Adun Pasir Pinji dalam satu kekecohan di hadapan sekolah itu.
Lelaki tersebut turut cuba untuk menumbuk Howard sambil beberapa lelaki lain di kawasan sekitar cuba mententeramkan keadaan.
Dalam satu kenyataan, Howard menyatakan rasa kesal terhadap insiden itu dan beliau tidak boleh menerima sebarang bentuk provokasi seperti itu.
Menurutnya, penyokong lawan melakukan provokasi dengan menjerit 'balik, balik, balik Tongsan' sebaik melihat beliau dan rakan lain berada di situ.
"Apabila ditanya kepada siapa mereka cakap sebegitu, mereka terus melakukan provokasi beramai-ramai sampai menghalang kenderaan daripada melintas jalan.
"Bila diminta supaya jangan biadab, ketua rombongan mereka balas dengan bersikap samseng, mencekik saya dan hendak menumbuk saya.
"Ini berlaku pada bulan Ramadan yang suci. Saya memang tidak boleh terima (provokasi) ini," katanya dalam kenyataan tersebut.
Beliau juga kesal dengan tindakan ahli MCA yang melihat sahaja insiden itu namun beliau merasakan itu bukanlah perkara luar biasa.
"Ahli-ahli MCA yang bersama mereka di sana, diam sahaja. Tapi itu bukan luar jangka, biasa sajalah," ujarnya.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena