Friday 11 January 2019

[Video K’jaan cari Jho Low, Orang Asli wakili BN, MIC tak bertanding] PRK Cameron Highlands, PH cuba mencipta sejarah dengan merampas kerusi itu dari BN.

Sabtu, 12 Januari 2019

PAS hadir beri sokongan untuk BN

Pilihan raya kecil Cameron Highlands akan bermula hari ini yang akan melihat Pakatan Harapan cuba mencipta sejarah dengan merampas kerusi itu dari BN buat kali pertama.
BN telah memutuskan untuk memecahkan tradisi dengan tidak meletakkan calon dari MIC dalam pertandingan itu dan sebaliknya akan meletakkan Ramli Mohd Nor, yang bukan ahli mana-mana parti gabungan BN.
Ramli, anak tempatan dan bekas pegawi kanan polis, kini menjadi "favourite" untuk memenangi pertandingan itu kerana beliau dijangka mendapat sokongan pengundi Melayu dan Orang Asli, yang merupakan kira-kira sepearuh daripada jumlah pengundi.
Harapan akan meletakkan M Manogaran, seorang peguam yang membuat cubaan ketiga untuk memenangi kerusi Cameron Highlands.
BN telah memenangi kerusi Cameron Highlands oleh sekerat pada tahun 2013 dan 2018.
Harapan mula berarak
8.45 pagi - Tanah Rata - Bilangan penyokong Pakatan Harapan bertambah kepada lebih daripada 300 orang.
Setiausaha Agung Bersatu Marzuki Yahya menyertai mereka sebelum memulakan perarakan 1km ke pusat penamaan di SMK Sultan Ahmad Shah.
Penyokong Harapan memutuskan untuk berarak ke sekolah melalui jalan Masuk, melewati padang di mana penyokong BN berkumpul.
Kedua-dua kumpulan dipisahkan oleh padang dan parit monsun, sekitar 300 meter.
Mereka mengucapkan "Pakatan! Harapan! dan "Lawan tetap lawan" "ketika berarak ke sekolah.
Sementara itu, penyokong BN juga bertambah menjadi lebih 200 orang ketika Ketua Wanita Umno Noraini Ahmad dan Naib Presiden Umno Mahdzir Khalid menyertai mereka.
Ramai penyokong membawa payung biru BN dan kipas yang diagihkan oleh sukarelawan BN Cameron Highlands.
Para penyokong BN kelihatan tidak tergesa-gesa kerana mereka berhimpun bersebelahan dengan pusat pencalonan
M Manogaran tiba
8.30 pagi - Terminal bas Tanah Rata - Calon Pakatan Harapan M Manogaran tiba di lokasi perhimpunan.
Lebih banyak pemimpin dan penyokong Pakatan Harapan juga tiba apabila jumlah mereka meningkat kepada kira-kira 150 orang.
Pemimpin lain yang turut hadir termasuk timbalan presiden PKR Mohamed Azmin Ali, presiden Amanah Mohamad Sabu dan naib pengerusi DAP M Kula Segaran.
Sementara itu, beberapa penyokong BN dilihat berjalan di seberang jalan dari perhimpunan Harapan untuk sampai ke tempat perhimpunan mereka.
7.45 pagi - Gelanggang bola keranjang Tanah Rata - Kira-kira 50 penyokong BN berkumpul di dua khemah bersebelahan dengan SMK Sultan Ahmad Shah, di mana proses penamaan calon akan berlaku.
Penyokong sedang menikmati sarapan pagi yang disediakan oleh BN Cameron Highlands.
Calon BN Ramli Mohd Nor belum tiba.
Kelihayan kehadiran polis termasuk dua trak pasukan light strike force.
mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena